Traversée du Pelvoux

June 28, 2016
June 2016

near Ailefroide, Provence-Alpes-Côte d'Azur (France)

Travessa clàssica del Pelvoux, feta el 25/06/2016

Condicions molt bones
- Tot el corredor Coolidge ben nevat. La part superior bastant dura
- Traça molt marcada per la baixada per la glacera de Violettes que ens portava d'un ràpel a un altre. Sense traça o amb mala visibilitat poden costar una mica de trobar.
- Les esquerdes/crevasses de la glacera de Violettes estaven ben tapades. Vam fer un parell de saltets curts on es veia forat a sota la neu tova. En anys de menys neu o més avançada la temporada pot arribar a ser necessari muntar algun ràpel per baixar esquerdes o fins i tot fer salts més atrevits...
- Després del segon ràpel cal fer una travessa plana sota un munt de seracs. Important no entretenir-se en aquest tram! En el temps de fer nosaltres tres el segon ràpel vam escoltar un parell de despreniments de gel i vam veure una petita purga de neu més amunt provocada per un altre bloc que va caure.
- El mur/ressalt entre el segon i tercer ràpel era un ressalt de neu que es feia molt bé. Ens consta que sense neu hi ha una corda fixa per ajudar a pujar (passos de III crec recordar)
- Névé Pelissier agradable de fer. Neu fins a una espècie de morrena. Després una mica de camp a través molt recte, fins trobar un sender que baixa primer encarat al poble i després gira a l'esquerra.
- Baixada final fins al riu per una canal molt descomposta i dreta, on era impossible avançar sense fer caure pedres avall. És un punt que nosaltres considerem delicat i que no havíem llegit a cap ressenya... Potser perquè semblava bastant destrossat d'un allau d'aquesta temporada? En tot cas, creiem important tenir-ho en compte, i més si quan arribem allà ja portem tot el cansanci acumulat!

TEMPS (amb petites parades)
Ailefroide - Refuge du Pelvoux: 3h

Rappel (40m / 2x20m)

Rappel (60m / 2x30m)

Névé Pelissier

Canal molt descomposta / restes allau