Tossa de Braibal i Pic de les Agols

Photo ofTossa de Braibal i Pic de les Agols Photo ofTossa de Braibal i Pic de les Agols Photo ofTossa de Braibal i Pic de les Agols

August 22, 2015
August 2015

near Sant Miquel d'Engolasters, Escaldes-Engordany (Andorra)

Bonica excursió per Andorra que ens porta a culminar dos cims, la Tossa de Braibal i el secundari Pic de les Agols. La tornada la farem en una bona part per la Vall de Madriu. Li poso moderat perquè té algun passet un xic incòmode i la baixada al llac es fa sense camí, però fàcil fàcil pels que esteu acostumats a fer muntanya; jo no vaig haver de posar les mans enlloc. La ruta és evident tret en un parell de llocs, m'explico: fins al Coll Jovell és GR i aquí comencen uns punts grocs que ja no deixarem fins a la Vall de Madriu, el que passa és que en algun punt són difícils de veure o simplement no hi són. Quan flanquejeu la cresta que hi ha abans del Pic de les Agols arriba un punt en què jo no en vaig veure i vaig optar a tirar amunt a buscar el llom i va resultar. Després s'arriba a un coll on hi ha un indicador que ens mena cap a l'Estany Blau; a partir d'aquí tampoc vaig veure punts però el camí és evident i amb el track no tindreu problemes, així que per baixar a l'estany ho podeu fer por on us agradi més, tot és dret. De l'estany cap a baix tornem a trobar punts grocs que en algun punt costen de veure però aquests si que hi són, i ja un cop a baix el camí és fàcil. Espero que us agradi, és una bona ruta.