تنگاب چَه بید بازگیر نیچرو

March 3, 2023
March 2023

near Khāder, Fars (Iran)

با ورود به تنگاب و گذر از چشمه خود را به خانه عشایری کرامت در جنوب غربی چشمه رسانده و از ظلع جنوبی خانه شروع به ارتفاع گرفتن کردیم مسیر شما رو به گردنه چاله چوله (نقطه ۱)می‌رسونه و در نهایت از کنار چَه بید(نقطه ۲)عبور میدهد اگر آب کم دارید چاه آب خوبی هست حتما آب بردارید .بعد از گذر از ورودی چه بید کم کم به سمت غرب حرکت کرده و ارتفاع رو کم نمی‌کنیم و در خط و راس حرکت را ادامه داده و دشت روبرو رو پشت سر گذاشته (بعد از روز های بارانی ممکنه گل آلود باشه )یک دره که از شرق به غرب کشیده شده رو بروی شما هست با عبور از ظلع جنوبی دره خود را به اواخر دوره رسانده و از پاکوب خود را به ظلع شمالی دره رسانده و باز ارتفاع بگیرید و به سمت شمال غرب حرکت کنید بعد از تقربا یک کیلومتر پیاده روی به چاله آب (نقطه۳)می‌رسید که در بعضی فصول پر بارندگی ممکنه آب نچندان تمیزی داشته باشد درنهایت وارد دره ای که تمام درختان آن سوخته می‌رشوید که دره شما رو به سمت چاه باز گیر (نقطه ۴)میرساند. چاه باز گیر اب خوب و قابل اطمینان دارد. برای رفتن به نیچرو باز به دره با درختان سوخته(نقطه۵) شده و این بار با تمام شدن دره به سمت شرق حرکت کرده و در نهایت بعد از یک کیلومتر پیاده روی به نیچرو (نقطه۷) می‌رسید . توجه آب نیچرو در بعضی فصول بودار هست . در نیچرو کومه عشایری برای استراحت و شب مانی مناسب هست . و در نهایت برای فرود از بالای کومه ها به سمت شمال حرکت کرده و وارد دره گولو تار شده و میر را ادامه داده و خود را به تنگاب رسانده و پایان سفر. توجه کنید برای استفاده از تمامی آب های مسیر مخصوصا چاه ها حتما از قرص ضدعفونی کننده استفاده شود .مسیر نیاز به آمادگی جسمانی دارد . بهترین فصل پیمایش بهار. نفرات شرکت کننده سعید عبیری . مرتضی روحانی . سیدرضا پیلتن.اقای شفیعی. مهدی ارسلانپور . نکته جالب این سفر از در خانه کرامت یه سگ کل مسیر ما رو همراهی کرد .