TÄSCH – ALPHUBEL – RANDA (ALPS SUÏSSOS)

Photo ofTÄSCH – ALPHUBEL – RANDA (ALPS SUÏSSOS) Photo ofTÄSCH – ALPHUBEL – RANDA (ALPS SUÏSSOS) Photo ofTÄSCH – ALPHUBEL – RANDA (ALPS SUÏSSOS)

one day 5 hours 30 minutes
July 22, 2014
July 2014

near Täsch, Canton du Valais (Swiss Confederation)

Es tracta del pic més meridional del massís del Michabel.
El seu cim és una colossal cúpula glaciar amb una plana nevada que sobrepassa els 4.200 metres d’altitud.
Nosaltres fem cim pujant des del poble de Täsch (abans fem una parada intermèdia al magnífic refugi de Täschütte a 2.701 m d’alçada). Des d’aquest punt, la muntanya presenta unes parets rocalloses que dominen l’ala meridional del Glaciar de Weingraten completament nevades i que conformen l’aresta sud-est de la serralada, que és per a on pugem.
La baixada la fem pel mateix lloc, tornant al refugi molt acollidor de Täschütte d’on havíem sortit a primeres hores de la matinada.
La travessa acaba al bonic poble de Randa.
Hem sortit d’una cota de 1.450 m i hem acabat fent cim a 4.206 m. La baixada l’hem fet el mateix dia, acumulant un descens total de 2.750 m
A la serralada dels Alps no hi ha pic fàcil, però aquest ha estat un dels més accessibles, tot i haver fet cim pujant per l’aresta, que no és la via normal.