صعودبه قله صولک سمیرم از سدفرهنگ

June 28, 2023
June 2023

near Asadābād, Isfahan (Iran)

مدتی بود میخاستم برم صولک وجورنمیشد،تااینکه امروز ۷تیر۱۴۰۲آخرین فرصت برام پیش اومد ولذاتنهایی برنامه رواجراکردم.گزارش برنامه:
ساعت ۴:۳۰ازاصفهان باخودروی شخصی بسمت مقصدحرکت کردم وساعت ۶:۳۰به کنارسدفرهنگ رسیدم،وساعت۶:۴۰باکوله پشتی که شامل صبحانه ونهاروکمی خرت وپرت بودحرکت کردم،خودرورو کناریه خونه باغ قبل ازسد پارک کردم علیرغم اینکه میدونستم توآفتاب هست امازطرفی ازبابت امنیت خیالم راحت بود،بعدازاینه ازکنا سدوچشمه ای که به سدمنتهی میشه گذشتم،به چادرعشایری رسیدم که باحمله سگ اونامواجه شدم!!!باصدای سگ صاحبش اومد وخاست مانع بشه که اولش گوش دادامابعدمجداً شروع به پارس کردن وحمله کرد،یکی ازهمسایه هادادزد:باسنگ بزنش،،منم گوش دادم وچندتاسنگ براش پرت کردم اونم برگشت ومنم براهم ادامه دادم.ازروی یال شرقی دره ای که تاپای دکل ادامه داشت ودربعضی قسمتهاپاکوب داشت راهم رو ادامه دادم،شیب مسیرکم بود ،تااینکه ساعت۸ به جایی رسیدم که چندتاتخته سنگ بزرگ وصاف بود همونجاصبحانه مختصری خوردم وسریع ادامه دادم،۴۰دقیقه بعدبه جاده خاکیی رسیدم که مخصوص دسترسی به ایستگاه مخابرات بود،بعدازچندلحظه چوپونی مه درحال عبوراز جاده بود ودیدم وباش سلام واحوال کردن،خودشو افخمی ازعشایر دره شوری معرفی کرد،درحواب من که مسیر قله کجاست؟گفت:همین ماز رورهانکن تابرسی!!مازیعنی مسیر،منم ازش تشکروخداحافظی کردم وادامه دادم،اتفاقا درست گفته بود جاده خاکی ازمقابل ایستگاه دوشاخه میشه وشاخه دوم تاحدود۶۰۰متری ادامه داره و بعدش پاکوب واضحی پیدامیشه که باادامه اون ورسیدن روی یال تاروقله فرعی واصلی که متاسفانه تابلوهم نداره باشیب خوبی کارتموم میشه ،ساعت حدود ۱۰:۵۰ بودکه روی قله بودم،استراحت مختصری کردم وباکمک سنگهای کوچیک ازخودم عکس گرفتم،آخه هیچکس نبودوسلفی هم کفایت نمیکرد.ساعت ۱۱:۱۴ قله روبه مقصد سدترک کردم ومسیربرگشت روتواَپ Relive ذخیره کردم،ساعت ۱۴:۲۷به محل پارک ماشین رسیدم،هنوزنهارنخورده بودم،لذاسریع حرکت کردم وبین راه بعدازروستای ده نساعلیا به محلی که هم آب بود وهم سایه رسیدم همونجاپارک کردم ونهارروکه نیمرو بود پختم وچای هم درست کردم وپس ازصرف چای بلافاصله حرکت کردم،ساعت ۱۷:۱۵به خونه رسیدم وبیاری خداوند منان این برنامه هم بخوبی وسلامتی به اتمام رسید.

استارت

یه خونه باغ هست که میشه بااطمینان خودروتونو پارکنیدوبرید.

سدفرهنگ

اگه خاسته باشی شب قبل کمپ بزنید اینجابهترین ویو وآب وهواروداره.

نمای مسیرطی شده

نمای قبل ازدکل TV

صبحانه

مسیرخاکی دکل

اول جاده خاکی ازمحدوده ایست وبازرسی سمیرم شروع میشه وتاپای ایستگاه مخابرات وصداوسیما ادامه داره،که میشه باماشین آفرودبه اینجااومد،حدودپانصدمترهم بطرف مسیرپاکوب قله ماشین رفته.