صعودبه قله شاهوار،بام استان سمنان۰۲/۶/۲۳

Photo ofصعودبه قله شاهوار،بام استان سمنان۰۲/۶/۲۳ Photo ofصعودبه قله شاهوار،بام استان سمنان۰۲/۶/۲۳ Photo ofصعودبه قله شاهوار،بام استان سمنان۰۲/۶/۲۳

3 mi
September 14, 2023
September 2023

near Tāsh-e ‘Olyā, Semnan (Iran)

روزاول تعطیلات آخرشهریور۱۴۰۲
چهارشنبه عصرساعت۱۷:۳۰ ازاصفهان به اتفاق دوستم (آقای رضا کریمی) حرکت کردیم،پس ازحدود۳۰۰کیلومتر رانندگی درآزادراه اصفهان_کاشان،توی مجموعه روناک توقف کردیم وپس از چنددقیقه مجددا به طرف مقصد از آزادراه حرم تاحرم بطرف گرمسارادامه دادیم، حدود۲۲:۲۰توی مسیرگرمسارتوی یه استراحتگاه ایستادیم،بخاطرتعطیلات حجم زیادی مسافردراین مسیربود،شام روخوردیم ( بعدازصرف شام ی اتوبوس که از زنجان رسید غذای نذری بهمون داد که کمی ازش مصرف کردیم) وحرکت کردیم پس ازچندکیلومترترافیک جاده بحدی شدکه سرعت بیشتراز۳۰ک م نمیشد!!!این وضعیت یک ونیم ساعت طول کشید،نهایتامتوجه شدیم یکدستگاه تریلر قیچی کرده!!!بهرحال ساعت حدود۶صبح بودکه به شاهرودرسیدیم،پس ازصرف یک قهوه،براهمون درجاده تاش ،آبشارمُجن ادامه دادیم،ازانتهای روستاهم درمسیرمعدن حدود۴/۵ک.م ادامه دادیم،وسپس ماشین روپارک کردیم وکوله هاروبرداشتیم وبلادرنگ درساعت ۷:۳۰دونفری پاکوب راکه ازاولش باشیب تندشروع میشد درپیش گرفتیم،ازهمون اوایل مسیرگله های آهوکه برای خوردن آب بطرف پایین درحرکت بودند روحیمون راتقویت کرد،بعدش دسته های کبک خوش آواز رودیدیم که اوناهم برای خوردن آب درحال فرود ازکوه بودند،درتمام مسیرتابلوی جهت نماوجود داشت وپاکوب هم قوی بود،هرچی بطرف ارتفاعات بالاترمیرفتیم سرعت بادبیشترمیشد،تااینکه مجبورشدیم لباس بادگیربپوشیم،مسیرتاقله حدود۴/۵ک.م است ولی شیبهای نسبتازیادی داره اما چالش مهمی درکارنبود،خلاصه درساعت ۱۱:۱۵ به قله شاهواربام استان سمنان رسیدیم وپس ازماکوهنوردان دیگری رسیدند، پس از چنددقیقه توقف وعکاسی ازمناظروثبت لحظه صعود،راه برگشت رادرپیش گرفتیم وکمی پایینتر صبحانه مفصلی خوردیم وازراه صعودکه دربعضی نقاط راه فرودجداشده بود وشن اسکی ملایمی داشت به پایین حرکت کردیم.ساعت حدود ۱۴:۴۵ به پارکینگ رسیدیم وتوی مسیربرگشت هم دسته های آهو وکبک رومشاهده کردیم.وجاده شاکوه سفلی رابمنظورصعودبه قله گاوکشان درپیش گرفتیم.
نوشتم تابماندبه یادگاروراهنمایی باشدبرای سایرکوهنوردان عزیز.🙏🧗👣💥⛰️💜💚💓🙏

ازآخرروستای تاش علیا تااینجاحدود۴/۵کیلومترجاده خاکی معدنه که هرخودرویی براحتی میاد.