صعود زمستانه قله ی توچال

January 4, 2019
January 2019

near Maḩalleh-ye Darband, Tehrān (Iran)

(صعود به قله 3962متری توچال 14 دی 97)
صبح  روز جمعه  ساعت 6 صبح از میدان مجسمه سربند شروع به کوهپیمایی کرده با وجود اینکه کاملا برف سنگین امده هست و همه مجبور به پوشیدن کرامپون شدن و با این شرایط همه ساعت 9 با یه کوهنوردی با تجهیزات کامل رسیدیم به ابشار دوقلو یا همان پناهگاه شیرپلا که در ارتفاع8746 فوت  واقع شده است بعد از استراحت مختصر و صرف صبحانه تیم با امادگی کامل شروع به حرکت به سمت قله میکند من و به همراه یکی همنورد های خوب و کازبک نودرمون درست در 100 متری زیر قله دچار اسپاسم شدید عظلانی شدیم و تصمیم گرفتیم سلامتی را فدای قله نکنیم و بعد از استراحت خیلی مختصر به سمت ایستگاه 6 رهسپار شدیم البته لازم به ذکر است مسیر زیر قله تا ایستگاه 6 بسیار سنگین و از نظر مسافتی شدید تر از قله هست(( تراورس دره اوسو و رد شدن از دره اسپید کمر)) ولی با توجه به شیب مسیر تا قله و وزش باد چرخشی حدود 60 km/h تصمیم به برگشت گرفتیم.
((((درس بزرگ این صعود این بود که در صعود های زمستانه سنگین شاید بدن شما احساس تشنگی نکند ولی بدنتان نیاز به اب دارد  و باید تامین شود و اینکه تامین کالری بدن از واجبات است که در این صعود به دلیل وقت کم از این رکن اساسی غفلت کردیم.
سرپرست برنامه :اقای حسین جهانی
تعداد افراد گروه:12نفر
توتال تایم صعود و فرود:12ساعت
"صعودی ناموفق اما موفق تر از همیشه"
خاطره زیبا صعود:یافتن نوشابه در برف در اوج تشنگی و خستگی و میل اون با وجود اینکه تقریبا 8 ساله نوشابه نخوردی😲😊