Photo ofصعود زمستانه به قله شاهوار ، سمنان، شاهرود، تاش علیا - رفت پیرمیشی برگشت چشمه خرسی ۱۴۰۲/۱۰/۲۲ kūh-e shāhvār Photo ofصعود زمستانه به قله شاهوار ، سمنان، شاهرود، تاش علیا - رفت پیرمیشی برگشت چشمه خرسی ۱۴۰۲/۱۰/۲۲ kūh-e shāhvār Photo ofصعود زمستانه به قله شاهوار ، سمنان، شاهرود، تاش علیا - رفت پیرمیشی برگشت چشمه خرسی ۱۴۰۲/۱۰/۲۲ kūh-e shāhvār

January 12, 2024
January 2024

near Tāsh-e ‘Olyā, Semnan (Iran)

گزارش صعود زمستانه به قله شاهوار
مسافت پیموده شده تا قله: حدود ۵/۵ کیلومتر
کل مسافت طی شده : ۱۳/۳کیلومتر
کل زمان پیمایش : ۸ ساعت و ۳۰ دقیقه
بعد از هماهنگ شدن با همنوردان درجه ۱ نیشابوری ظهر پنجشنبه حدود ساعت ۱۴ از مشهد به سمت نیشابور راه افتادم. حدود ساعت ۱۶:۳۰ به همراه سه همنورد به مقصد روستای تاش علیا حرکت کردیم.
از قبل سرپرست گروه با مسئول خانه کوهنورد در روستای تاش علیا برای اقامت هماهنگ کرده بود. و ما ساعت حدود ۲۱ به آنجا رسیدیم.
بعد از صرف شام فوق العاده که آقای کرانی زحمت آن را کشیدند ، کوله ها را آماده کردیم و خوابیدیم.
ساعت ۴:۳۰ صبح جمعه بعد از صرف صبحانه با ماشین به سمت پای کار در منطقه ای به نام چشمه پیر میشی حرکت کردیم و ساعت ۵ صبح به منطقه رسیدیم و بلافاصله از یال شروع به بالا رفتن کردیم
در تاریکی و سرمای شدید در یک مسیر لغزنده و پوشیده از برف پر توان حرکت می کردیم ، بچه ها از آمادگی بسیار بالایی بودند و به هیچ عنوان توقف خاصی جز برای نوشیدن آب نداشتیم .
در ابتدای مسیر برف کمی وجود داشت اما در ادامه برای حرکت به برف کوبی نیاز بود که زحمت آن را آقای کرانی و رستمی‌ می کشیدند‌. در قسمت های شن اسکی و صخره ای به علت برف، انرژی زیادی مصرف شد اما خوشبختانه چالش خاصی نداشتیم.
در ساعت ۹:۲۰ صبح به لطف خدا همگی به سلامت و حال بسیار عالی به قله صعود کردیم و بعد از گرفتن چند عکس یادگاری به سرعت تصمیم برگشت گرفتیم. به علت سردی خیلی زیاد و باد امکان حضور بیشتر در قله وجود نداشت.
برای برگشت مسیر دره و از سمت چشمه خرسی را انتخاب کردیم. این مسیر سراسر پوشیده از برف بود و حس بسیار عالی به ما منتقل می کرد. بیشتر مسیر برگشت نیاز به برفکوبی داشت تا جایی که بعضی قسمت ها تا کمر در برف فرو میرفتیم. در برگشت هوا بسیار عالی بود و از سرما و باد خبری نبود .