Photo ofصعود تیم صعود باشگاه کوهنوردی(مهرایران زمین)به قله بام هفت چاه کلات منشاد(بام منشاد) باارتفاع 3843 متر Photo ofصعود تیم صعود باشگاه کوهنوردی(مهرایران زمین)به قله بام هفت چاه کلات منشاد(بام منشاد) باارتفاع 3843 متر Photo ofصعود تیم صعود باشگاه کوهنوردی(مهرایران زمین)به قله بام هفت چاه کلات منشاد(بام منشاد) باارتفاع 3843 متر

Very difficult
May 13, 2019
May 2019

near Ardīrashk, Yazd (Iran)

گزارش کامل صعودتیم صعود باشگاه کوهنوردی(مهرایران زمین)به قله بام هفت چاه کلات منشاد(بام منشاد) باارتفاع3843
باهم اندیشی باماشین شخصی راس4 بامدادحرکت خودرا ازیزدآغازوپس از رسیدن به پارکینگ تفرجگاه دامگاهان راس5 بامدادپس ازخاموش نمودن آتش جای مانده ازتعدادی شهروند ناآشنا به محیط زیست حرکت خود را آغازنمودیم.
پس از90دقیقه پیمایش تراورس قبل از دیواره کاه شوربه این دیواره فنی رسیدیم وپس ازتوقف وپوشیدن کلاه کاسک بنده به عنوان سرطناب صعود و همنوردم درحمایت صعودنمودندوبه ادامه پیمایش مسیرکه هرچه به زمان برنامه اضافه میگردیدبالطبع شیب صعود هم از زمان تبعیت مینمود.
حدودساعت8:50به کفه مسطح قبل از میل مُلک(پهلوان)رسیدیم و درادامه تراورس زیر دیواره میل رابه پایان رساندیم.
پس از آن به صعوداز تراورس زیرین دیواره میل ملک پرداختیم وحدود 10:30به دره لامومنایی رسیده ودر کنار درختان بنه زیرین یخچال به استراحت پرداختیم که این توقف تا11:10به درازا انجامید.
پس از آن سعی برآن داشتیم که هرچه زودتربه یال وتیغه بین لامومنایی و دره روباز برسیم که به دلیل شدت وزش باد این مهم باکندی مواجه گردید!
حدود12:30به قله فرعی قبل از بام هفت چاه رسیدیم وتوقفی برای ثبت خاطرات داشتیم وپس ازآن تراورس تیغه ویال آخرمسیر در دستور کار قرار گرفت و خدا راسپاس راس12:50 موفق به صعودقله بام هفت چاه شدیم.
پس ازثبت خاطرات وگزارش صعود و تقدیم آن به دواسطوره راس13:27برای فرود اقدام نمودیم که بامشاهده ابرهای دارای پتانسیل بارش وصاعقه به سرعت پیمایشمان شدت بیشتری بخشیدیم و تا میل ملک رابا2ساعت پیمایش به پایان رساندیم.
پس از آن به دلیل بارش وصاعقه90 دقیقه ای را بااحتیاط واستفاده از عوارض تامسیربالادستی کاه شوربه پایان رساندیم.
برای فرود از کاه شورکه (به نظر جناب علیرضانوروزی قویترین هیمالیانورد حال حاضرایران)
یک دیواره فنی قابل مقایسه نمودن با دیواره های معروف قله های شاخص ایران وخارج ازایران.
ابتداهمنوردم بانصب کارگاه واستفاده از رول نصب شده بالای دیواره وحمایت فرود نمود وپس ازآن بنده هم بااستفاده ازهمین رول فرود نمودم.
پس از جمع وجورنمودن ابزار ولوازم ادامه مسیر راپیمایش و راس19:04 این برنامه فوق سنگین باطول مسیرصعود و فرود23160متر وارتفاع ومیزان صعود
1947متر درمدت زمان پیمایش مفید
10:04با4:00توقف به پایان رسید.
پوینت گذاری کامل مسیر وترک آن راباعکسهای بیشتر مسیر را میتوانید در لینک برنامه گایا ترک به آدرس زیر مشاهده فرمایید