صعود قله دالنشین (لجنی) شمشک

February 27, 2024
February 2024

near Shemshak, Alborz Province (Iran)

گزارش برنامه صعود قله دالنشين (لجني) مورخ 4 اسفند ماه 1402 از مبدا روستاي شمشك

شرح برنامه :
قله دالنشين يا همان قله لجني به ارتفاع 3330 متر، تك قله بسيار زيبايي در منطقه لواسانات استان تهران است. اين قله در شرق روستاي شمشك واقع شده است.
در جنوب قله دالنشين قله پينوسوم و قله آبك قرار دارند (قله پينوسوم از طريق يك گردنه به قله دالنشين متصل است) و در شمال آن، گردنه لجني ، جانپناه لجني و قله سركچال 1 واقع شده اند. مسير صعود زمستاني قله هاي سركچال از طريق
صعود اين قله با ادامه پيمايش به سمت شمال با عبور از گردنه لجني و شبماني در جانپناه لجني انجام ميشود.

مسيرهاي اصلي صعود قله دالنشين عبارتند از:
1 - مسير يال غربي : از مبدا صعود روستاي شمشك بالا و خيابان فيچال
2 - مسير يال جنوبي : از مبدا صعود روستاي شمشك ، دره شرقي و پيمايش تا گردنه جنوبي قله دالنشين

در اين برنامه صعود قله آبك از مبدا روستاي شمشك بالا، خيابان فيچال و از طريق يال غربي قله انجام شد.
از روستاي شمشك ، وارد جاده روستاي سپيدستان (شمشك بالا) ميشويم و حدود 300 متر بالاتر ، دست راست خيابان
فيچال قرار دارد كه آسفالت بوده و با خورو شخصي به راحتي قابل عبور است. در اواسط اين خيابان و اول يال صعود محل
مناسب براي پارك خورو در كنار ساختمانها وجود دارد. پيمايش با شيب بسيار تندي شروع ميشود. در 2 ساعت اول صعود
بارش برف داشتيم كه به مرور ابرها كنار رفته و هوا آفتابي شد. حجم برف در مسير بسيار زياد بود و صعود با برفكوبي
سنگين انجام شد.

افراد شركت كننده :
مسعود كريمخاني – حسن طاهري – امير ميري – مرواريد رفوگران – مريم وتر – مريم خوش چكمه

زمانبندي برنامه:
حركت از گردنه قوچك تهران (محل قرار) – ساعت 4:30 صبح
محل آغاز پيمايش ، روستاي شمشك بالا - (2620 متر - ساعت 5:45 صبح)
قله دالنشين – (3330 متر – ساعت 10:15 - مسافت طي شده 3.14 كيلومتر)
توقف روي قله به مدت يك ساعت و حركت به سمت پايين در ساعت 11:15
محل پارك ماشين – (2620 متر – ساعت 13:45 - مسافت طي شده 6.3 كيلومتر)