صعود فنی ملکوه از گرده

October 3, 2023
October 2023

near Kadkan, Razavi Khorasan (Iran)

قله ملکوه در شهرستان تربت حیدریه استان خراسان رضوی قراردارد و مکانی بسیار دنج برای کوهنوردی و صخره نوردی می باشد. این قله در این منطقه جزو قلل مرتفع می باشد . این قله به خاطر وجود صخره های بزرگ سنگی نام علم کوه خراسان را به خود اختصاص داده است. این منطقه دارای آب و هوای معتدل کوهستانی با باغ‌های فراوان آلو و آلوچه بوده و تابستان‌های خنک و فرح‌بخش است.ا

راه های صعود به قله
اگر بخواهید به این قله صعود کنید مسیر هایی برای بالا رفتن وجود دارد که برخی از آنها در زیر ذکر شده اند:مسیری که از شمال به این قله منتهی می شود واقع در دیواره ی مرکزی و به ارتفاع دویست و هفتاد متر می باشد.مسیری دیگر از سمت غرب برای صعود وجود دارد که به مسیر سوزنی ها معروف است.ساده ترین مسیر صعود به این قله مسیر جنوبی آن است.مسیری دیگر از سمت شرق هم موجود است که به آن دهلیز شرقی یا گرده ماهی می گویند.ا
صعود ما از مسیرشرقی یا گرده ماهی انجام شده است.ا
مسیر برگشت هم کمی متفاوت تر از مسیر رفت و به علت عدم نیاز به چشمه آب راه را کمی کوتاهتر کردیم.ا