صعود به قلل برد آتش و سیچانی

August 18, 2023
August 2023

near Tang-e Garmū, Kohgiluyeh and Boyer-Ahmad (Iran)

برای اجرای این برنامه با هماهنگی دوست گرانقدرم استاد جلیل چوبداری روز پنجشنبه تاریخ 25امرداد1402بعد از ظهر ساعت سه ونیم از کازرون به سمت سیسخت حرکت کردیم ودر ساعت هفت و نیم عصر به سیسخت رسیدیم و برای استراحت و صرف عصرانه به رستوران سید حجت رفتیم
پس از حدود یک ساعت استراحت به همراه همنوردانمان که از شیراز آمده بودند تا این صعود را با هم باشیم به سمت گردنه بيژن حرکت کردیم ودر ساعت نه شب چهت صرف شام و شبمانی اتراق کردیم
ساعت شش ونیم صبح جمعه از گردنه بيژن به سمت قله برد آتش استارت صعود زده شد و از یک مسیر با شیب بسیار تند و ریزال های زیاد صعود کردیم در ساعت ده و بیست دقیقه به قله برد آتش رسیدیم

این مسیر که از طرف مربی خوب برنامه استاد عزیز اصغر پیروانتخاب شده بود جهت سنجش آمادگی و همچنین هم هوایی برای صعود به قله علم کوه از مسیر گرده آلمانها بود و حدود دو ساعت از مسیر را روی تیغه و دست به سنگی طی کردیم
ساعت یازده به سمت قله سیچانی حرکت کردیم ودر ساعت دوازده و چهل دقیقه این قله نیز صعود شد
درساعت یک بعد از ظهر به سمت چشمه سیچانی حرکت کردیم و از یک مسیر پراز چالش وریزال فرود آغاز شد
در ساعت دو و بیست دقیقه به چشمه سیچانی رسیدیم
در ساعت سه ونیم بعد ازظهر در پارکینگ حوض دال برنامه پایان یافت
در طول مسیر فقط در روی قله سیچانی و همچنین قسمتی از مسیر آنتن وجود دارد
در این فصل سال در کل مسیر آب و چشمه وجود ندارد و حتما باید آب به همراه داشت(چشمه سیچانی آب هست که برای آشامیدن توصیه نمی‌شود )