صعود به قله زیبای تاسک

February 10, 2023
February 2023

near Āb-e Golī-ye Kak, Fars (Iran)

صعود به قله زیبای تاسک تاریخ 1401/11/21
ساعت شروع برنامه 7/15صبح از روستای مراد آباداز توابع بنرود زنگنه بود که پس از طی مسافتی حدود 20 دقیقه از کنار یک باغ انگور در دامنه کوه شروع به صعود کردیم و حدود یکساعت در شیب ملایم و پوشش گیاهی منطقه که شامل گون و درختان کیالگ و بنه بود رد شدیم پس از آن پوشش گیاهی کمتر و کمتر شد حدود ساعت 9/30 دقیقه صبح از روی یال اصلی کوه به برف ها رسیدیم که در اینجا نیاز به پوشیدن کرامپون بود پس صرف صبحانه از روی یال مسیر قله را در پیش گرفتیم چون منظره برفی کوه و اطراف بسیار زیبا بود و عکاسی دوستان در مسیرمقداری طول کشید ساعت 12/30 دقیقه بر فراز قله بودیم در مسیر و روی قله وزش باد نسبتا شدید و سرد بود پس ثبت خاطرات خوش روی قله با عکاسی دوستان عزیز ساعت 13/15دقیقه مسیر بازگشت را در پیش گرفتیم و ساعت 14/30 دقیقه برای صرف نهار و استراحت حدود نیم ساعت نشستیم و ساعت 16 به روستای مراد آباد رسیدیم و پس از سرد کردن و استراحت ساعت 16/15 دقیقه سوار مینی بوس شدیم به سمت کازرون حرکت کردیم
با سپاس از همه همنوردان عزیز باشگاه سپهر و همچنین همنوردان گرامی باشگاه آریا شیراز که این صعود به یاد ماندنی را رقم زدند