صعود به قله اسپیلت از مسیر گرده جنوبی ۱۹ فروردین ۱۴۰۰

Photo ofصعود به قله اسپیلت از مسیر گرده جنوبی ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ Photo ofصعود به قله اسپیلت از مسیر گرده جنوبی ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ Photo ofصعود به قله اسپیلت از مسیر گرده جنوبی ۱۹ فروردین ۱۴۰۰

April 9, 2021
April 2021

near Darband sq, Tehrān (Iran)

پنجشنبه ساعت ۴:۳۰ صبح به اتفاق همنورد عزیز سعید یوسفی از میدان دربند به سمت بوستان در بالادست گلاب دره صعود به سمت گرده جنوبی اسپیلت را آغاز کردیم ، مسیر گرده بسیار چالشی وریزشی هست ، گرده اصلی کاملا فنی و دست به سنگ هست و نیازمند کلاه و طناب میباشد. در مسیر گرده دهلیز و پرتگاهای زیادی هست که نیاز به تجربه در مسیر یابی و تجربه در مسیرهای فنی داره ، تم صعود ما طبیعی و بدون ابزار مصنوعی بود
نکته ۱: در روزهای بارانی و حتی روزهای بعد از بارندگی مسیر کاملا ریزشی و خطرناک هست
نکته ۲ : در هوای ابری و مه الود که دید کم هست مسیر یابی کاملا سخت هست و توصیه نمیشود
نکته ۳: در منطقه حیواناتی نظیر کل و بز کوهی هست که ترددشان در بالادست ها باعث ریزش و خطرناک هست که میبایست در طول برنامه بالادست مسیر را برسی کرد
نکته ۴: در این ترک برسی میدانی مسیرها و مسیر یابی وجود دارد
توضیح : به استناد این ترک و صرفا دردسترس بودن و مشرف بودن این مسیر به تهران توجیح مناسبی برای اجرای این برنامه نیست و همانطور که در توضیحات اشاره شده اجرای این برنامه نیازمند به تجربه صعود در مسیر فنی و مسیر یابی ، مهارت لازم ، داشتن تجهیزات و آمادگی جسمانی مناسب میباشد ،

Photo ofدوراهی به سمت گرده و مسیر اردوگاه کلکچال Photo ofدوراهی به سمت گرده و مسیر اردوگاه کلکچال Photo ofدوراهی به سمت گرده و مسیر اردوگاه کلکچال

دوراهی به سمت گرده و مسیر اردوگاه کلکچال

تخت گاهی بعد از قله وز باد

محدوده دیوارها

Photo ofعبور از دهلیز ها و محدوده دست به سنگ و فنی Photo ofعبور از دهلیز ها و محدوده دست به سنگ و فنی Photo ofعبور از دهلیز ها و محدوده دست به سنگ و فنی

عبور از دهلیز ها و محدوده دست به سنگ و فنی

گردهای مختلف فنی و سنگین

محدوده ریزشی

به دلیل عبور کل و بزها از بالا دست کاملا ریزشی هست

Photo ofنمایی از دهلیزها در پاین دست و بالا دست و در دور دست قله فرعی کلکچال Photo ofنمایی از دهلیزها در پاین دست و بالا دست و در دور دست قله فرعی کلکچال Photo ofنمایی از دهلیزها در پاین دست و بالا دست و در دور دست قله فرعی کلکچال

نمایی از دهلیزها در پاین دست و بالا دست و در دور دست قله فرعی کلکچال

Photo ofتخت گاهی قبل از قله کلکچال، نکته به دلیل سبک کردن برخی از لوازم را در قسمتی گذاشتیم تا در برگشت مجدد برداریم Photo ofتخت گاهی قبل از قله کلکچال، نکته به دلیل سبک کردن برخی از لوازم را در قسمتی گذاشتیم تا در برگشت مجدد برداریم

به سمت قله کلکچال و میل راهنما

شن اسکی و پاکوب در فرود

به سمت دره گلاب دره

Photo ofابتدای دره  گلاب دره بعد از  اردوگاه محدوده رودخانه فصلی کوچک Photo ofابتدای دره  گلاب دره بعد از  اردوگاه محدوده رودخانه فصلی کوچک Photo ofابتدای دره  گلاب دره بعد از  اردوگاه محدوده رودخانه فصلی کوچک

ابتدای دره گلاب دره بعد از اردوگاه محدوده رودخانه فصلی کوچک

تراورس به سمت بالادست دره گلاب دره

جاپناه طبیعی و محل کمپ ،

Photo ofنمایی از گردهای صعود شده در پاین دست Photo ofنمایی از گردهای صعود شده در پاین دست Photo ofنمایی از گردهای صعود شده در پاین دست

نمایی از گردهای صعود شده در پاین دست

گردها در برگشت و شکوفه های زیبای درخت

دوراهی مسیر گردها و اردوگاه کلکچال

تک درخت و دشت زیبا محدوده گوسفند سرا

بوستان

• Photo of saeid yousefi b