صعود به قله شاهانكوه (بام اصفهان)

October 12, 2018
October 2018

near Sardāb-e Bālā, Isfahan (Iran)

‎گزارش صعود به قله ۴۰۴۰ متری شاهان کوه
‎مرتفع ترین کوه استان اصفهان (پروژه سیمرغ)

‎حرکت روز پنج شنبه تاریخ ۱۹ مهر ۹۷ ساعت ۲۱ شب با ۲۶ نفر شرکت کننده با سرپرستی آقای شاکری از ورزشگاه شهید نصیری یزد به سمت فریدون شهر اصفهان

‎ساعت ۵ صبح به فریدون شهر (بام ایران) رسیدیم این شهر در ارتفاع ۲۵۵۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است
‎بعد از انتقال لوازم به داخل مینبوس به سمت دامنه حرکت کردیم مسیر اسفالت نسبتا همواری بود و حدود ۷ کیلومتر مسیر خاکی ناهموار بود کل زمان صرف شده تا کمپ پای کوه ۴۰ دقیقه میباشد.
‎در انجا سه درخت بزرگ و یک ساختمان شبیه به پناهگاه ولی درب ان قفل میباشد محوطه مناسب برای کمپ زدن بود در انجا امکاناتی نظر سرویس بهداشتی نه چندان مناسب و یک چشمه آب که بیشتر شبیه آبشخور بود نیز بچشم میخورد. قابل توجه که مسیر پاکوب تا قله اب اشامیدنی یا هر گونه آبی وجود ندارد و باید آب مورد نیاز را از کمپ تهیه کرد.

‎بعد از اماده شدن گروه ساعت ۵:۵۲ صبح روز جمعه20 مهر ماه حرکت بسمت قله شروع شد مسیر با شیب بسیار ملایم به سمت یه دره مشخص شده بود نام این مسیر تنگ عرب نام دارد مرسوم ترین مسیر صعود می باشد در سمت چپ این مسیر از پشت یال یک مسیر دیگر وجود داشت که معروف به جوب دختر بود که بر روی گردنه شادی قرار دارد.مسیر تا ابتدای دره حدود ۵۰ دقیقه طول کشید بعد وارد دره ای صخره ای شکل شدیم که گاها دست بسنگ هم بود بعد از ۱۵ دقیقه به یک چاه که عوارض طبیعی بود و در سمت راست پاکوب قرار داشت رسیدیم شیب از اینجا بسرعت رو به افزایش بود و بلاخره ساعت ۱۰:۵۰ به قله رسیدیم بعد از استراحت و عکاسی ساعت ۱۱:۳۰ بسمت پایین حرکتمان را شروع کردیم خوشبختانه کلیه اعضای تیم موفق به صعود شدند و در ساعت ۱۴:۵۲ به کمپ اصلی رسیدیم بعد از صرف نهار به سمت فریدون شهر حرکت کرده و نهایتا ساعت ۲ بامداد روز شنبه به یزد رسیدیم.