صعود به قله کلون بستک از جاده چالوس

Photo ofصعود به قله کلون بستک از جاده چالوس Photo ofصعود به قله کلون بستک از جاده چالوس Photo ofصعود به قله کلون بستک از جاده چالوس

July 28, 2018
July 2018

near Dīzīn, Alborz (Iran)

صعود به قله کلون بستک از جاده چالوس
تاریخ: پنجم تیرماه نود و هفت
اعضای تیم: خانم ها مرضیه طهماسبی، سوده رضا قلی، فرشته سام و فاطمه جزایری
آقایان آئینه وند، محمد کریمی، بابک آئینه وند، احسان مرادی و محمد علی
برنامه صعود به قله کلون بستک از جاده چالوس با حضور 9 نفر از اعضای باشگاه برزین مهر در ساعت 5 صبح و از مقابل دفتر باشگاه آغاز شد. اعضای تیم با دو دستگاه اتومبیل شخصی به مقصد هتل دیزین راهی جاده چالوس شدند و ساعت 7:15 به مبدا حرکت یعنی مقابل هتل دیزین به ارتفاع تقریبی2650 متر رسیدند. با جمع کردن کوله ها و آماده شدن تیم حرکت به سمت دره برای آغاز صعود راس ساعت 7:30 دقیقه آغاز شد.
در همان ابتدای مسیر و طی مسافت 700 متر مشخص شد که مسیر دره بسته شده است. ریزش کوه به دلیل عملیات جاده سازی از یک سمت و تخریب مسیر پاکوب و درگیری فراوان در سمت دیگر رودخانه سبب توقف تیم گردید. آقای بابک آئینه وند برای پیدا کردن مسیر جدید و تلاش برای عبور تیم از روی رودخانه به سمت سنگهای لغزنده اطراف رودخانه رفت و با بدشانسی از روی یک سنگ سرخورده و به داخل رودخانه پرآب ولایت رود سقوط کرد. این حادثه سبب آسیب دیدگی ایشان از ناحیه زانو و ساق پا گردید و به همین دلیل دو نفر از اعضای تیم به محل پارک اتومبیل ها برگشتند. سقوط بابک به رودخانه و تلاش ایشان برای عبور از سمت دیگر رودخانه و دقیقا از زیر محل کار ماشین آلات سنگین جاده سازی لحظات پراسترسی را برای اعضای تیم رقم میزند.
پس از صرف صبحانه و توقف نیم ساعته به دلیل حادثه رخ داده قرار بر ادامه مسیر از سمت جاده دیزین – شمشک می شود. تیم 7 نفره ساعت 8:30 به سمت جاده حرکت می کند. به دلیل از دست رفتن زمان و برای تسریع در صعود به جای تراورس مسیر جاده از شیب های تند میان پیچ ها حرکت ادامه پیدا کرد که سبب چالش های بسیاری برای تیم شد.
ساعت 11:45تیم به گردنه دیزین به ارتفاع تقریبی 3200 متری رسیده و بدون استراحت به سمت آنتن خانه حرکت می کند. صعود سنگین از هتل دیزین به سمت گردنه دیزین سبب خستگی تیم شده است و پس از طی تقریبا 8 کیلومتر مسیر دو نفر از اعضای تیم تصمیم بر انصراف از ادامه مسیر در ارتفاع 3700 متری می گیرند و 5 نفر باقی مانده به سما قله برای صعود راهی می شوند.
اعضای تیم ساعت 15:45 دقیقه با طی مسیری در حدود 9 کیلومتر بر فراز قله کلون بستک قرار می گیرند و به دلیل کمبود وقت بدون استراحت و تنها با گرفتن چند عکس فرود را آغاز می کنند. فرود مانند بقیه برنامه های باشگاه برزین مهر با سرعت بالا انجام می شود و ساعت 17:30 دقیقه برای صرف نهار 30 دقیقه توقف می نماید.