صعود به قله کهار از روستای کلوان

July 3, 2020
July 2020

near Kalvān, Alborz (Iran)

صعود به قله کهار از روستای کلوان روز جمعه ١٣ تیر ماه
ابتدا در طول هفته وضعیت آب و هوا و منطقه را بررسی کرده و مسیرهای موجود را بررسی کرده و زمان رفت و برگشت را تخمین زدم.
با گروه ساعت ۴:٣٠ از میدان امام حسین حرکت را آغاز کردیم. ساعت ۵:٣٠ به پای کار روستای زیبای کلوان که در چند کیلومتری بعد از پل خواب، جاده چالوس میان دره ای واقع شده است رسیدیم.
پس از برداشتن وسایل و آماده شدن دوستان به سرقدمی اینجانب و عقبداری آقای وحید جعفری به حرکت به سوی قله را آغاز کردیم.
مسیر زیبا و هوا بسیار مطبوع بود و گروه های زیادی قبل ما حرکت کرده بودند.
راه را با سرعت متوسط ادامه دادیم و ساعت ٧:۵٠ به پناهگاه در ارتفاع ٣١٧٧ متری رسیدیم. بعد از صرف صبحانه ساعت ٩ به سوی قله حرکت کردیم.
با توجه به حال افراد و استراحت ها ساعت ١٢:۵٠ به قله رسیدیم.
بعد از گرفتن عکس ها به علت باد زیاد نهار را در پایین قله صرف کردیم و بعد از کمی استراحت ساعت ١۴ به سمت پای کار به راه افتادیم و ساعت ١٩:٠٠ به سلامت به پای کار رسیدیم.
این قله از نظر اینجانب یک قله نیمه سنگین برای یک روز است و منطقه بسیار زیبا و سرسبزی دارد. اما مسیر آن خطرناک نیست و دست به سنگ ندارد.