صعود به قله حوض دال و سیچانی

June 13, 2020
June 2020

near Tang-e Garmū, Kohgiluyeh and Boyer-Ahmad (Iran)

در تاریخ ۲۲ خرداد ۹۹ با خودروی شخصی به شهر سی سخت رفته و پس از پارک خودرو در مکان مناسب با تاکسی دربستی به مقصد
پارکینگ گردنه بیژن رفتیم که آنجا ابتدای برنامه صعود بود. ارتفاع مکان شروع پیمایش ۲۹۰۰ و پناهگاه ۳۸۰۰ میباشد. در بین مسیر تا پناهگاه چشمه سیچانی و سپس چشمه ی نزدیک پناهگاه محل هایی هستند برای برداشت آب مورد نیاز. روز ۲۳ خرداد از پناهگاه به سمت قله حوض دال حرکت کردیم که حدود ۲ ساعت زمان برد تا به قله برسیم بعد از روی خط الراس به سمت قله سیچانی حرکت کردیم و پس از صرف یک ساعت زمان روی قله بودیم. مسیر مناسبی کمی قبل از قله برای فرود وجود دارد که البته فقط برای فرود مناسب است و برای صعود پیشنهاد نمیشود. پس از صعود به قله از این مسیر فرود انجام شد که البته دیگر پناهگاه را نخواهید دید پس بهتر است قبل از حرکت از پناهگاه آب کافی با خود بردارید البته در پایان مسیر فرود از سیچانی به چشمه ی ان با همین نام برخورد میکنید البته ما که چشمه ای ندیدیم جز برف هایی که در آن مکان در حال ذوب شدن بودند و در صورت نیاز راهی جز استفاده از آب برفها نیست.