صعود به قله دماوند همراه گروه کوهنوردی خارک

Photo ofصعود به قله دماوند همراه گروه کوهنوردی خارک Photo ofصعود به قله دماوند همراه گروه کوهنوردی خارک Photo ofصعود به قله دماوند همراه گروه کوهنوردی خارک

2 days 4 hours 55 minutes
August 10, 2018
August 2018

near ‘Abbāsābād, Māzandarān (Iran)

اعضای گروه
محمدرضا دشتی سرپرست گروه
عبدالمجید رضایی راهنمای گروه
مرضیه ناصری
قاسم موذنی
سپهر مومنی
احسان زندی
مائده اسماعیلی
دوستان همنورد روز دوشنبه از جزیره خارک به سمت تهران پرواز کردند و شب را در گوسفند سرا گذراند و اینجانب صبح روز سه شنبه ۱۶ مرداد ۹۷با ماشین شخصی از شیراز به سمت تهران حرکت کردم و در مسیر آقای رضایی از بهارستان و خانم ناصری را از تهران با من همراه شدند بعد از پارک خودرو در پارکینگ جول و با استفاده از پاترول به سمت گوسفند سرا شب را در آنجا در یک کانکس سپری کردیم. دوستان ما روز سه شنبه به بعد از تحویل بار به قاطردارها به سمت بارگاه سوم حرکت کردند و شب را در بارگاه سوم گذراندند. ما هم صبح روز چهارشنبه بعد از تحویل با به قاطردارها ساعت هفت و نیم صبح به سمت بارگاه سوم رهسپار شدیم و حوالی ساعت ۱۲ ظهر به آنجا رسیدیم. در جانپناه جای کافی برا همه نبود برای همین من در نزدیکی های جان پناه چادر خود را برپا کردم. بعد صرف نهار بارش باران و تگرگ شدید از ساعت ۱۵ شروع شد و تا حوالی ساعت ۱۱ شب به شدت ادامه یافت. هرچند درون چادر کاملا خیس نشده بود ولی از چند جایی آب به درون آن نفوذ یافته بود. آن شب به دلیل سردی بیش از حد هوا و خیس بود زیر چادر من خواب عمیق و خوبی نداشتم و حتی مجبور شدم با تمام البسه و کفش درون کیسه خواب بخوابم. قرار شد صبح روز پنج شنبه ساعت ۶ به سمت قله حرکت کنیم ولی به علت سردی هوا من ساعت ۴ بلند شدم و برای گرم شدن گاز پکنیک را روشن کردم و شروع به آماده کردن وسایل کردم و ساعت ۵ و نیم آماده بودم. متاسفانه گروه ساعت ۷ آماده شد و حرکت به سمت قله شروع شد. هوا در ابتدای حرکت خوب و آفتابی بود و همه چیز به خوبی پیش مس رفت. بعد از چند ساعت حرکت یکی از اعضای گروه که وضعیت مناسبی نداشت تصمیم گرفت با گروههایی که در حال برگشت از قله بودند به سمت پایین برگردند. حوالی ساعت ۱۲ به آبشار یخی رسیدیم و یکی دیگر از اعضای گروه تصمیم به برگشت به بارگاه سوم را گرفتند. از آنجا گروه با ۵ نفر به سمت تپه گوگردی حرکت کردیم و در حالی که هوا رو به خراب شدن می رفت ساعت ۴ به تپه گوگردی رسیدیم. از آنجا به بعد به علت فشار کم هوا و بخارات گوگرد صعود بسیار مشکل شد ولی با همت دوستان همگی در ساعت ۵ عصر موفق به فتح قله شدیم بعد از ۱۵ دقیقه گرفتن عکس به سرعت به سمت پایین حرکت کردیم.
بعد از عبور از تپه گوگردی یکی از همنوردان به علت گاز گوگرد دچار ارتفاع زدگی خفیف شد. بقیه همنوردان با جدا شدن از ما به سلامت حوالی ساعت ۸ شب به بارگاه سوم رسیدند و من و دوست ارتفاع زده ام به آرامی به سمت بارگاه سرازیر شدیم و ساعت ده و نیم به بارگاه سوم رسیدیم.
بعد صرف شامی مختصر شب را در آنجا گذراندم و صبح بعد جمع کردن وسایل و صرف صبحانه و تحویل بار به قاطر دارها ساعت ۱۰ صبح از بارگاه سوم سرازیر شدیم و ساعت ۱۲ به گوسفند سرا رسیدیم. بعد از صرف غذایی مختصر منتظر بقیه هننوردان جهت تحویل بار شدیم و در ساعت ۱۳ و نیم با پاترول به سمت پارکینگ جول حرکت کردیم.

قندیل های یخی

تپه گوگردی

• hahmadi7 Jan 25, 2019

سلام
    مسیر برای کسی که کمردرد داره خیلی مشکله؟

• Photo of Torkamand Kooh Raj Group
    Torkamand Kooh Raj Group Jun 22, 2021

آفرین بر شما.
    تیم ۲۵ نفره ماهم فردا برنامه صعود داریم. امیدوارم مثل شما بتونیم به قله صعود کنیم.