صعود به قله بل اقلید گروه کوهنوردی همنوردان سرزمین پارس ۹۷/۰۷/۱۳

Photo ofصعود به قله بل اقلید گروه کوهنوردی همنوردان سرزمین پارس ۹۷/۰۷/۱۳ Photo ofصعود به قله بل اقلید گروه کوهنوردی همنوردان سرزمین پارس ۹۷/۰۷/۱۳ Photo ofصعود به قله بل اقلید گروه کوهنوردی همنوردان سرزمین پارس ۹۷/۰۷/۱۳

12 hours one minute
October 6, 2018
October 2018

near Ḩoseynābād, Fars (Iran)

قله بل واقع در ۱۴ کیلومتری جنوب شرقی اقلید به ارتفاع ۳۹۴۳ متر مرتفع ترین قله استان فارس می باشد.
جهت صعود به قله روز ۱۲ مهر ۹۷ از شیراز با ماشین شخصی عازم اقلید شدیم. شب را در خانه کوهنورد اقلید که بسیار تمیز و مناسب بود، همراه با سایر اعضای گروه سپری نمودیم.
روز ۱۴ مهر ساعت ۴ صبح با ۳ ماشین شخصی از طریق جاده ای که از کنار کارخانه قند می گذشت و حدود ۱۰ کیلومتر آن خاکی بود راهی دامنه کوه شدیم.
گروه بعد از انجام حرکات ورزشی برای گرم کردن بدن ساعت ۵ صبح از محل پارکینگ خودرهای از ارتفاع ۲۷۵۰ متری صعود را آغاز نمود. مسیر پاکوب توسط علائم و سنگچین مشخص شده بود.
بعد از ۲ ساعت صعود گروه به پناهگاه در ارتفاع ۳۵۵۰ متر رسید. پناهگاه دارای یک اتاق و دو سرویس بهداشتی و یک مخزن آب که آب چشمه در آن ذخیر می شد و قابل شرب بود.
بعد از صرف صبحانه و چای و استراحتی مختصر ساعت ۹ صبح گروه آماده حرکت به سمت قله شد. پس از پشت سر گذاشتن چند قله فرعی در ساعت ۱۰و ۳۰ دقیقه تمامی اعضای گروه موفق به فتح قله شدند. حدود یک ساعت و نیم اعضای گروه مشغول عکس گرفتن و لذت بردن از مناظر اطراف شدند و همچنین جشنی بنماسبت به پایان رسیدن طرح سیمرغ و صعود به ۳۱ قله مرتفع هر استان برای خانم زارع برگزار شد.
ساعت ۱۲ گروه تصمیم به فرود گرفت و پس از صرف نهار در پناهگاه گروه ساعت ۲ ظهر با پشت سر گذاشتن پناهگاه گروه دو قسمت شد و برخی از مسیر شن اسکی و برخی دیگر از مسیر پاکوب به سمت پارکینگ خودروها فرود آمدند و حوالی ساعت ۳ و ۳۰ دقیقه همگی به سلامت به آنجا رسیدند.
بعد از برگشت به خانه کوهنورد، گرفتن دوش و برداشتن وسایل ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه عازم شیراز شدیم.
سرپرست گروه صعود: آقای عباس رضایی

پناهگاه

• Photo of alihajihosaini5565@gmail.com 58944912
    alihajihosaini5565@gmail.com 58944912 Jul 30, 2022

سلام من ترک مسیر را بصورت فایل نیازمندم متاسفانه موفق نمیشم اگر امکان دارد کمکم کنید ممنون میشم