صعود به قله فرعی قرقر از کرمجگان

April 11, 2015
April 2015

near Kermejegān, Qom (Iran)

اولین صعود به قله ٣٠٥٠ متری نزدیک روستای کرمجگان از توابع بخش کهک قم
حاضرین : محمد عرفان رازقی ، مهدی پور محمد
مدت کوه پیمایی : ۹ الی ۱۰ ساعت
طول مسیر پیاده : حدود ۱۷ کیلومتر
ارتفاع پیموده شده : حدود ۹۷۰ متر

توضیحات :

این کوهپیمایی دریکی از جمعه های پاییز سال 1393همراه طلبه گرامی آقای مهدی پور محمد صورت پذیرفت.
مکان این منطقه حدود 60 کیلومتری جنوب قم در ادامه مسیر شهر کهک واقع هست

ما هم که وسیله ای نداشتیم ابتدا با تاکسی تا شهر کهک آمدیم و از آنجا نیز مجددا سوار تاکسی شده و به روستای کرمجگان عزیمت کردیم.

مسیر روستا تا امامزاده رو پیمودیم و در محوطه بیرون امامزاده صبحانه رو خوردیم که حدود ساعت 9 صبح بود و بعد به راه افتادیم برای کوهنوردی

از باغستان های همان منطقه و از کنار جاده آسفالت راه خودمون رو به سمت کوه ها جدا کردیم و جاده خاکی ماشین رو را تا نهایتش پیمودیم

با توجه به مسیر زیاد قسمت خاکی ماشین رو و بعد مالرو ، آقا مهدی که کفشش اذیت می کرد و قراردادن دستمال در کفش هم افاقه نکرده بود در ارتفاع 2600 متری از مسیر بازموند

در نتیجه خودم به تنهایی به مسیر ادامه دادم، البته وسایل سنگین پیش آقا مهدی گذاشتم و با آب کافی به سمت کوه رفتم تا به قله مورد نظر برسم

بعد از دو ساعت ادامه مسیر در حدود ساعت 13:30 به قله رسیدم و نماز رو در همان مکان اقامه کردم و چون ناهار رو پیش آقا مهدی گذاشته بودم زیاد در قله توقف نکردم و تا حدود ساعت سه عصر به ایشون رسیدم تا ناهار رو با هم صرف کنیم
سخت ترین قسمت مسیر هم از انتهای مسیر خاکی مالرو (پیاده رو) تا قله بود که با شیب نیمه تند باید بالا می رفتم و وقت زیادی رو صرف کردم

در نهایت به همراه دوست عزیزمون به سمت روستا برگشتیم و در ساعت حدود 5 یا 6 عصر به روستا رسیدیم و با کرایه ماشین به شهر برگشتیم

متاسفانه در امتداد این مسیر تا خود قله هیچ چشمه ای وجود نداره و باید قبل از حرکت برای صعود به این منطقه آب لازم رو همراه داشته باشید.

جاده آسفالت

مسیر بعد از روستای کرمجگان تا بعد از باغ های منطقه امام زاده آسفالته ولی بعد از اون خاکیه

PictographSummit Altitude 0 ft

قله

از بالای این قله منظره ی زیبایی شامل رشته کوهها و روستاهایی در راست و چپ رشته کوه دیده می شه

مسیر خاکی مالرو

مسیر خاکی ماشین رو

در این جاده خاکی تا میانه راه رو می شه با وسیله های نقلیه اومد البته ما پیاده اومدیم

PictographRiver Altitude 0 ft

باغ ها و رودخانه

در مسیر دره این منطقه به دلیل جریان آب حتی در تابستان و استفاده از چشمه ها و قنات ها باغستان های زیادی وجود داره که اکثرا دارای درختان گیلاس و گردو هستند .