Süphan Dağı Yaz Zirve

August 2, 2020
August 2020

near Kısıklı, Bitlis (Türkiye)

5 kişilik ekibimizle 1 Ağustos 2020 günü Van’a uçakla giderek havalimanından araç kiraladık ve kamp yerine hareket ettik. Alışverişi Adilcevazdan yaptık, ancak Erciş den ihtiyaçlarınızı alıp direk kamp yerine geçebilirsiniz. Aydınlar yol ayrımından Kışkılı köyüne, oradan da At Yaylası aşağısına, kamp alanına araç ile ulaştık. Kışkılı köyü halkı oldukça yardımsever, suların elektrik nedeniyle kesik olmasına rağmen depolarından bize su verdiler. Akşam saatlerinde kampımızı kurarak dinlenmeye geçtik. Kamp alanında su yoktur, yeterli miktarda suyu yanınızda getirmelisiniz.

Saat 5 te kalkarak kahvaltımızı yaptık, çantalarımızı hazırladık, çadırlarımızı toplayarak araca yükledik. 7:15 de zirveye doğru yürümeye başladık. Saat 14:00 de zirveye çıktık. Zirvede 45 dakika moladan sonra dönüşe geçerek saat 18:15 de kamp noktasına ulaştık. Güzel bir faaliyetti, herkese Süphan dağına çıkmayı öneririm. Kask kullandık, kazma, krampon, ip vs kullanmadık. Normal botlar ile çıktık.

Bölge halkı oldukça yardımsever. Vaktiniz varsa Nemrut Krater gölünü, Ahlatı görmenizi öneririm. Tatvan da Büryan yemeyi unutmayın.

Zirveden hemen önce Süphan dağına Van Bitlis yolundan yaklaşırken veya kamp noktasından göremediğiniz Külah dedikleri büyük taşlardan oluşan bir kısım var. Bu kısmın varlığını bilerek motive olun, birden karşınıza çıktığında motivasyon kaybına uğramayın. Abartıldığı kadar zor bir dağ değil. Uludağ, Hasan Dağı, Dedegöl, Erciyes gibi dağlara çıkan kişiler bu dağa da klasik rotadan ve yazın rahatlıkla çıkabilir.