Sultan Giği (Geyik) Dağı V

May 6, 2018
May 2018

•   5 4 Reviews

near Seyircik Yaylası, Antalya (Türkiye)

"Antalya'nın kuzey doğusunda Dedegöl dağlarının en kuzey noktasından başlayarak Taşeli Platosu'na kadar uzanan ve 3. zamandaki şiddetli orojenezlerle oluşan Alp-Himalaya kuşağında yer alan Batı Torosların Orta Toroslarla bağlandığı noktada bulunan sıradağlar" olarak tanımlanan Geyik Dağlarının, yanlış bir tanımlama ile aynı adla anılan ancak asıl adı yerel halk tarafından "Sultan Giği" "Giği" ya da "Giyi" olan, ki biz de bu ismi kullanmayı tercih ediyoruz, Masif bloğun en yüksek noktası olan 2877 m'ye ulaşmayı amaçlayan ve 5. kez yaptığımız etkinlik, saat 09:00 sularında enfes Eğrigöl ve "alabahar karlı" tepelerin manzarası eşliğinde çobanların kullandığı güneybatı patikası üzerinden yükseldi, bir süre sırt hattını takip edip küçük bir düzlüğü de geçerek kayalık geçide ulaştı. Yönünü güneye çevirerek yükselmeye devam eden hat, 1.7 km boyunca görece düz bir platoda ilerledi ve ilk ciddi tırmanış olabilecek 200 m'lik bir tırmanış, kısa bir yan geçiş sonrası Zirve için son tırmanış olan 277 m'lik kar kulvarından yükseldi ve 4 saat sonunda zirve yaptı. Manzaranın tadının çıkarılması sonrası inişe geçen ekip çok daha kısa sürede başlangıç noktasında etkinliği sonlandırdı.
İlave bilgi:
1) Mevsim itibariyle yürümek için oldukça uygun durumda bulunan kar örtüsü için krampon ya da tozluk kullanımı ihtiyacı oluşmadı.
2) Her tarafta yer alan kar suları nedeniyle sadece 1 lt. su yeterli oldu (Ancak yaz aylarında yaptığımız çıkışlarda 3 lt civarında su tüketmiştik).
3) Kar yamaçlar artık oturmuş ve çığ riski söz konusu olmasa da ısı farkı vb. etkilerle fiziksel parçalanmaya maruz kalan dağda en önemli sorun düşen kayalar.
4) Kar içerisinde tepesi görünen kayalardan uzak durun.
5) Lütfen lalelere ve çiğdemlere basmayın.

Öneriler;
1) Dağın yapısı oldukça taşlık, bu nedenle mutlaka uygun sertlikte bir dağcılık botu öneririm.
2) Su kaynağı yok denecek kadar az ancak Kuzey yamaçlarda yaz aylarında bile kar mevcut. Yaz için en az 3 lt su öneririm.
3) Güneşin bizi en çok yaktığı dağ Giği. Bu nedenle mutlaka krem kullanılmalı.

Ulaşım;

Bölgede yer alan Eğrigöl ve aynı adı taşıyan yayla, Güzelbağ kasabasına ait. ancak idari olarak Gündoğmuş ilçesi sınırlarında. Bölgenin rakımı ve dağın fiziksel zorlukları nedeniyle geçitlerin açılması zaman zaman Mayıs ortalarına kadar sarksa da bu yıl yağan az kar nedeniyle Nisan Ayı ortalarında açıldı. Ulaşım için kullanılan hat için ;
Alanya - Konya Sapağı - Gündoğmuş- Akıncı Beli - Pınarbaşı -Gelesandra - Kuruca Ovası - Kızıl Oluk - Garın Göl - Eğri Göl
alternatif;
Alanya - Konaklı - Güzelbağ- Kemerköprü - Ümitli- Gündoğmuş- Akıncı Beli - Pınarbaşı -Gelesandra - Kuruca Ovası - Kızıl Oluk - Garın Göl - Eğri Göl

İlk defa katılan ve zirveye çıkan ekip arkadaşlarımı anmak isterim;
1) Filiz Başaran
7) İsmet Ergüleç
8) Hüseyin Türkeli

Başlangıç

Eğrigöl namıyla meşhur, Alanya-Güzelbağ yaylası. Mevsim itbariyle tüm piknikçi, fotoğrafçı, ayyaş, balıkçı ve trekking ekiplerinin hücumu altında olan güzel yayla

PictographLake Altitude 6,804 ft

Eğrigöl

Güzebağ'ın kendinde de meşhur yaylası ve onun bölgede bilenen en güzel gölü. Çimlere arabayla girmeyin. Buradan sonraki yayla Söbüçimen.

Çeşme

Yaylanın hemen içinde yer alan çeşme, yaz ayları için bu hat üzerindeki ilk ve son kaynak.

Çıkış patikası

Yayla evlerinin hemen güneybatısında yer alan yamaç üzerinden yükselen patika, köylülerin hayvanlarını otlağa götürdüğü, sık kullanılan bir yol.

Sırt

Patika sonunda, düzlüğün hemen öncesinde yer alan hattın bir tarafından Eğrigöl diğer tarafından Karagöl bulunuyor.

PictographCampsite Altitude 7,209 ft

Sırt sonrası düzlük

Patika, dar bir boğazdan geçerek bu düzlüğe ulaşıyor. çadırlı kamp için oldukça uygun.

PictographLake Altitude 7,308 ft

Göl

sırt hattı takibi sırasında hemen batıda yer alan bu küçük gölün etrafındaki karlar, bahar aylarında testere ile kesilip pazarlarda karlama olarak satılmakta

Boğaz

küçük düzlük alanın güneybatı köşesinden devam eden hat, bir süre sonra hafif bir meyille yükselen bir keçi yoluna giriyor ve son noktada dik bir kayalık yamaçtan yukarı, iptidai bir geçitle yükselerek uzun platoya doğru ilerliyor.

Zirve öncesi ilk çıkış

Yaklaşık 200 m'lik çıkış sonrası dağın en görkemli manzarası ortaya çıkıyor. Bu noktadan sonra aşağıya, asıl zirve çıkışının hemen altına uzanan bir yan geçiş yapılacak.

2400 m

200 m'lik tırmanışın ardında ulaşılan kısa düzlük, dağın ihtişamının görüldüğü en güzel yerlerden birisi. Genellikle en güzel fotolar burada çekiliyor. Hat, biraz sağa , aşağıya doğru inerek zirve altı çukura ulaşıyor.

Zirve altı

Kısa bir inişin ardında inilen çukur, zirveye uzanan 277 m'lik tırmanışın başlangıç noktası. Neredeyse Mayıs sonu - Haziran başına kadar uzunca bir süre karla kaplı oluyor. Yaz aylarında ise, kısmen iri yamaç döküntüsü kayalarla kaplı olduğu için tırmanması oldukça rahat. Mevsim itibariyle buzlanma olmaması nedeniyle krampon ihtiyacı olmayan yamaçta, en üstte yer alan kar balkonu nedeniyle dik çıkmak yerine sola yani güneydoğu yönünde yer alan kayalık yamaca yönelindi. Kısa bir tırmanışın ardından zirve artık önünüzde.

Ufukta Zirve

Zirve

2877 m

Öğle yemeği kayalıkları

Kar çıkışı içerisinde kuru tek nokta olduğu için burada mola verildi.

Manzara

• emilsv Oct 6, 2018

We tried to do this route when there was no snow. The last climb seemed pretty impossible so we get up by rock on the left side..

• Photo of Mustafa Erkuş
    Mustafa Erkuş Feb 8, 2019

Tebrik ederim. Güzel bir gezi olmuş. Bu mevsimde bende çok merak ediyorum. Resimlere iki defa baktım,ilk sırttan sonraki düzlük ve Karagöl güzel çıkmış.n bir ekip oluşturabilirsem bende çıkmak istiyorum.

• Photo of Osman YILMAZ
    Osman YILMAZ Feb 8, 2019

Mustafa Bey Teşekkür ederim. Kar geçit verince her yıl mutlaka çıkıyoruz. Nisan gibi görüşelim, kapımız uygun ekipmanı herkese açık. Selamlar.

• Photo of Hüseyin Türkeli
    Hüseyin Türkeli May 21, 2019

Eğrigöl yolu açılınca her yıl ilk çıktığımız parkur. Detaylıca işaretlenmiş.

• Photo of ismetergulec
    ismetergulec May 30, 2019

Mükemmel rota

• ad soyadi Jul 25, 2020

Bende gitmek isterdim

• Photo of drisikb
    drisikb Jul 14, 2023

I have followed this trail  verified  View more

Bu rotanızı çıkış olarak tamamladık.
    Dönüşü yine batı rotanızdan takip ederek tamamladık.
    Oldukça keyifliydi. Kuzey rotanın son çıkış etabı biraz riskliydi. Dik olan bu bölümdeki kaygan toprak zemin çıkışı zorladı. Bu yüzden inişi batı rotanızdan tamamladık.