Şowme‘eh - Binalood - Freezi - صومعه بینالود فریزی

Photo ofŞowme‘eh - Binalood - Freezi - صومعه بینالود فریزی Photo ofŞowme‘eh - Binalood - Freezi - صومعه بینالود فریزی Photo ofŞowme‘eh - Binalood - Freezi - صومعه بینالود فریزی

August 13, 2017
August 2017

near Şowme‘eh, Razavi Khorasan (Iran)

Şowme‘eh - Binalood - Freezi - صومعه بینالود فریزی
مدت اجرا : 48 ساعت
زمان شروع ساعت 17 پنجشنبه 19/05/96
زمان پایان ساعت 14 شنبه 21/05/96
طبق زمانبندی و برنامه ریزی که از قبل انجام شده بود تیم دو نفره ما از مشهد به سمت نیشابور و سپس به سمت روستای صومعه حرکت کرد
تیم در ساعت 17 آماده حرکت به سمت مسیر قله شد و پس از طی حدود 4 ساعت راه پیمایی به ابتدای مسیر صعود به قله (پاکوب) رسید و با توجه به اینکه طی این مسافت زمان و انرژی ما را گرفته بود (علی رغم اینکه بخشی از مسیر توسط لاندور یکی از محلی ها طی شده بود) تصمیم گرفتیم قبل پاکوب در کنار یکی از باغات یا درست تر آخرین باغ مسیر توقف و شب را سپری کنیم
صبح روز جمعه ساعت 6 صبح زنگ بیدار باش تیم به صدا در آمد و تیم به امید صرف صبحانه در جانپناه دو شهید ساعت 7 پای در مسیر گذاشت
ساعت 9:30 و پس از طی مسیری با شیبی کم و بیش تند به جانپناه دو شهید رسیدیم
جانپناه دو شهید در منطقه صومعه با ارتفاع از 2400 متر از سطح دریا واقع شده است و امکانات رفاهی آن آب آشامیدنی و سرویس بهداشتی است و در سال 1370 توسط هیات کوهنوردی خراسان با کمک مالی استانداری وقت ساخته شده است. پس از صرف صبحانه و کمی استراحت در ساعت 11 مسیر قله را پیش گرفتیم و با گذر از یال بینالود قله را در حدود ساعت 14:30 فتح کرده و اقدام به فرود به سمت روستای فریزی نمودیم
پس از طی مسافت 2 ساعته تا پایین قله تصمیم به صرف نهار کردیم و پس از آن با توجه به اینکه به در ابتدای غروب به جانپناه شهید ایمانی نزدیک شده بودیم قصد به شب مانی در جانپناه نمودیم
جانپناه شهید ایمانی در نزدیکی باغات انتهایی روستای فریزی در ارتفاع 2200 متری از سطح دریا واقع شده است و بانیان و سازندگان آن هیئت کوهنوردی خراسان با کمک مالی استانداری بوده اند
فردا صبح مسیر خشک و بی آب علف انتهای روستای فریزی تا خود روستا را از ساعت 7 صبح تا 13 پیاده روی کردیم تا بتوانیم ماشینی که ما را به ابتدای جاده مشهد قوچان برساند پیدا کنیم که این امر با توسط یک تاکسی چنارانی محقق شد و ما توانستیم ساعت 14 در مشهد باشیم
شایان ذکر است که کمی پس از صعود به قله موبایل شارژ تمام کرد و مسیر برگشت تا روستای فریزی رکورد نشد