Somamoos Summit From JavaherDasht Village - قله ی سُماموس از روستای جواهردشت

Photo ofSomamoos Summit From JavaherDasht Village - قله ی سُماموس از روستای جواهردشت Photo ofSomamoos Summit From JavaherDasht Village - قله ی سُماموس از روستای جواهردشت Photo ofSomamoos Summit From JavaherDasht Village - قله ی سُماموس از روستای جواهردشت

November 23, 2019
November 2019

near Javāher Dasht, Gīlān (Iran)

×× فرزندان خود را از زیبایی نعمت کوهستان محروم نکنیم و در حفظ آن کوشا باشیم ××

در ساعت 04:00 بامداد روز 21 آبان ماه سال 1398 جهت صعود به قله از روستای جواهردشت گروه به حرکت افتاد
در ساعت 05:45 دقیقه ی صبح گروه به کلبه ای در مسیر رسید و دقایقی در آن محل توقف داشت
پس از آن که خورشید در حال طلوع بود به راه خود ادامه دادیم و در بین مسیر در سمت راست دو دهنه غار مشاهده شد
پس از دیدن غار بود که به تدریج پوشش زمین برفی و جلودار گروه به برف کوبی مشغول شد (حداکثر ارتفاع برف حدود 70 سانتی متر)
حوالی ساعت 09:30 دقیقه گروه به جاده ی نظامی رسید و به دلیل شیب و برف کوب نبودن مسیر, سرپرست گروه تصمیم به ادامه ی مسیر از جاده ی نظامی گرفت
هوا صاف و آفتابی بود و عوارض دوردست به راحتی قابل مشاهده بود و به همین دلیل بود که ما موفق به مشاهده ی بام ایران (در جهت شرق مسیر) شدیم که لذت و شادی ما را دوچندان کرد. لازم به ذکر است که دریای مازندران نیز در شمال دورست قابل مشاهده بود
گروه در این نقطه از جاده نظامی خارج شد و پس از تقریبا نیم ساعت در ساعت 11:40 ظهر به قله رسید

مکانی که بر روی قله بنا شده است به گفته ی راهنمای مسیر متعلق به شایحیی کیا ملاتی حاکم تنکابن (به عنوان مقبره و یا یادبود) می باشد که در سال 882 میلادی از دنیا رفته است

مهتاب پرنور و زیبا

چشمه ی زلال و تگری

PictographLake Altitude 7,699 ft

مکانی مناسب برای برپایی کمپ. در فصل معین خود این مکان محل نگه داری کندوهای زنبور عسل است