شیردون دوخار بازگیر برمال تنگاب خادر

Photo ofشیردون دوخار بازگیر برمال تنگاب خادر Photo ofشیردون دوخار بازگیر برمال تنگاب خادر Photo ofشیردون دوخار بازگیر برمال تنگاب خادر

March 21, 2021
March 2021

near Shīrdūneh, Fars (Iran)

طبق برنامه ریزی قبلی روز جمعه 99.12.29خودمون رو با یک دستگاه وانت نیسان از مسیر حسین آباد قبله داغارهای. به روستای شیردون که در فاصله 18کیلومتری از جهرم هست رسوندیم مسیر خاکی بود و در اواخر راه خیلی سنگلاخ جالب این جاست که در وسط بیابان به آسفالت رسیدیم اول آسفالت ایستادیم روبروی روستای شیردون (نقطه شروع) و کوله ها رو به دوش کشیدیم و از راه خاکی سمت چپ به سمت آبادی سکده
(نقطه۱) حرکت کردیم و از کنار مدرسه به سمت شرق حرکت کردیم و خودمون رو بالا کشیدیم . از رو بروی دوخار(نقطه ۲ ) گذشتیم به سمت غار نرفتیم(برای رفتن به دوخار باید به سمت غرب حرکت کنیم که دو دهانه غار در ارتفاع سمت راست مشاهده میشود) و خودمون رو به سرکوه رسوندیم و در ادامه از کنار یک آب گل آلود گذشتیم و گله گراز ها رو دیدیم و خودمون رو به باز گیر رسوندیم بعد از خوردن آب به سمت جنوب شرقی حرکت کردیم و با سوار شدن بر پشته خودمون رو به بر رمال رسوندیم شب را در کومه جلال در برمال موندیم و صبح بعد از صرف صبحانه به سمت پایین حرکت کردیم و به تنگاب و در نهایت خادر رسیدیم دقت کنید در مسیر تنها آب قابل شرب آب بازگیر هست که اونم آب دلچسبی نیست پس از کافی همراه داشتن باشید از چنگو که در فاصله ۲کیلومتری باز گیر هست میشه آب بسیار خوب تهیه کرد و از چه بید روبروی برمال . دوستان شرکت کننده در برنامه سعید عبیری مهدی سراجی محسن کاظمی مهدی ارسلانپور