شانه‌ی جنوب‌غربی قلل ۳۳چم و بازارک

March 13, 2020
March 2020

near Emāmzādeh Dāvūd, Tehrān (Iran)

این برنامه امروز جمعه ۲۳ اسفند۹۸ اجرا شد.
بعد از امامزاده‌داود وقتی وارد دره میشوید و رو به شمال میروید یال اول گلرد و یال دوم پاوش نام دارد.این دو یال منتهی به دو قله‌ی گلرد۳۱۳۰متر و پاوش۳۱۰۰مترمیشوند.اینها به شکل خط‌الراس به قله‌ی ۳۳چم میرسند.قبل از گلرد روی همین خط‌الراس هم قله‌ی گندم‌کول۲۸۱۰متر قرار دارد.
این مسیر از یال بعد از پاوش صعود شده است.۳جا دست به سنگ داشت که پایین اومدن از اونها(خصوصا در برف و یخ) کمی دقت و حوصله میطلبد.
بهمنهای پیاپی و وحشتناکی تمام دره‌ی امامزاده‌داود رو پوشانده بودند.گفته میشه که این اتفاقی کم‌نظیر در اون منطقه بوده است.انقدر بهمن کف دره و روی رودخانه بود که شبیه یخچالی طولانی و رونده شده بود.
این اتفاق شرایط صعود رو ایمن کرده بود چرا که دیگر امکان ریزش بهمن نبود.ولی رد شدن از طول و عرض این بهمنها هم کمی وقت‌گیر بود و انرژی بیشتری رو میگرفت.
ارتفاع قلل ۳۳چم و بازارک به ترتیب ۳۶۷۰متر و ۳۷۴۰متر بودند.

قله‌ی ۳۳چم ۱۰:۱۰

جای من خیلی خالی

Aevalanche Mar 14, 2020

سلام
    ایشالا دوباره به شکل خط‌الراسی میرویم.

• fred8261 Dec 12, 2020

درود. من مسیر تابستانه امامزاده داود رو رفتم و خیلی جالب بود، بهترین مسیر توچال بود از نظر من. خیلی دوست دارم که این مسیر رو هم برم. من خیلی طرفدار دست به سنگ بودم، ولی اخیرا دست به سنگ پهنه حصار رو رفتم که واقعا ناجور بود (با یخشکن!)، دیگه نسبت به دست به سنگ تو زمستان حساس شدم. یکخورده توضیح میدین، تو عکسها خیلی واضح نیست که مسیر دست به سنگ چطور و چه نکاتی باید رعایت بشه. با سپاس

Aevalanche Dec 12, 2020

سلام
    مسیر دره‌ی امامزاده داود به اشترگردن و بعد مسیر ناصری،و یا گردنه‌ و سربازارک رو خیلی نمی‌پسندم.فقط زمانهاییکه ناچار باشم از اونجا بر میگردم.

به عقیده‌ی بنده مسیر چشمه‌نرگس زیباترین مسیر صعود به قله‌ی توچال است.

پهنه‌حصار از سمت سنگان هم من هیچوقت با دست به سنگ مواجه نشدم،نمیدونم کجا رو میگید.

این مسیر شانه‌ی جنوب‌غربی دو تا دست به سنگ خیلی ساده داره،که اگه حجم برف زیاد نباشه میشه دورشون زد.

• fred8261 Dec 12, 2020

درود. مسیر چشمه نرگس اگر ترکش رو دارید معرفی کنید. پهنه حصار یک خورده (شاید ۵۰۰ متر) بعد از آبشار یک شکاف سنگی هست که یکجایی داره که شما باید از کابل بگیری بری بالا. اون کابل متاسفانه تا انتها کشیده نشده و یک قدم آخر خصوصا تو یخبندان حساس هست، خصوصا اینکه خیلی جای دست نداره. باری، با توجه به تجربه شما و توضیحات خوبتون من سعی میکنم از ترکهای شما استفاده کنم. سپاس فراوان.

Aevalanche Dec 12, 2020

سلام
    چشمه نرگس توی ترکهام هست.