Shirbad - شیرباد مسیر شرقی از روستای زشک - شاندیز مشهد

Photo ofShirbad - شیرباد مسیر شرقی از روستای زشک - شاندیز مشهد Photo ofShirbad - شیرباد مسیر شرقی از روستای زشک - شاندیز مشهد Photo ofShirbad - شیرباد مسیر شرقی از روستای زشک - شاندیز مشهد

December 4, 2017
November 2017

•   4.4 3 Reviews

near Darbehesht, Razavi Khorasan (Iran)

شیرباد بلندترین قله استان خراسان رضوی است که در رشته کوه بینالود قرار گرفته است. راه های دسترسی مختلفی دارد که مسیر پیش رو مسیر شرقی از سمت روستای زشک می باشد که توسط تیم کوهنوردی باشگاه توچال در آبان ماه نود و شش پیموده شد. برای رسیدن به این مسیر می بایست از مشهد به شاندیز آمده و سپس از یک جاده خاکی بسیار ناملایم به طول حدود بیست کیلومتر از روستای زشک رد شده و به سمت استخر پرورش ماهی در انتهای مسیر رفت
برای صعود مسیر یال سنگی را انتخاب کردیم و پس از ساعتی پیمایش در مکانی نسبتا صاف صبحانه را صرف نمودیم. سپس با گذشتن از شیب یال سنگی به جانپناه زیبای شیرباد رسیدیم که همچون جعبه مدادرنگی رنگارنگ است و زیبایی خاصی به تصاویر گرفته شده می بخشد
از جانپناه تا خود قله دیگر خبری از شیب تند نیست و ادامه مسیر با سرعت بیشتری پیموده می شود. قله شیرباد با ارتفاع 3300 متر نمای زیبایی دارد
برای مسیر برگشت نیز مسیر دره را انتخاب نمودیم که به لحاظ مسافت مسیر کوتاهتری است اما در جایی از مسیر ممکن است با توجه به وجود دو پاکوب، مسیر را اشتباه انتخاب کنید که دنبال کردن مسیر ارائه شده از اشتباه جلوگیری خواهد شد
با رسیدن به میانه های مسیر برگشت چشمه ای با آبی گوارا وجود دارد. در ادامه و با رسیدن به نزدیکی استخر ماهی در انتها امکان اینکه مورد استقبال سگ های قوی هیکل گله قرار بگیرید وجود دارد اما جای نگرانی نیست چرا که فقط به چشم داشت لقمه ای نان به سویتان می آیند
با رسیدن به استخر ماهی می توان سر و رویی شست و آماده برگشت از مسیر جاده خاکی به سمت شاندیز و مشهد شد

نکته1: این مسیر با جی پی اس گارمین مدل 64 اس ضبط گردیده است
نکته 2: نوسانی که در ارتفاع بیشینه بر روی قله مشاهده می نمایید به خاطر کالیبره کردن ارتفاع جی پی اس بر روی قله رخ داده است
نکته 3: مختصات چشمه در مسیر برگشت از قلم افتاد که اینجا یو.تی.ام چشمه رو قرار می دم
40 S 687262 4016388

• Photo of reza Khakbaznia
    reza Khakbaznia Feb 13, 2019

سلام
    من برا هفته 2 اسفند برنامه صعود دارم .لطفا بفرمایید من از مشهد تا کجا میتونم با ماشین شخصی برم وبرای مسیر خاکی امکان تهیه ماشین تو منطقه هست یا نه؟ضمنا ترک رفت و برگشت ، مسیر زمستانه هست یا تابستانه ؟با سپاس

• Photo of بهادر
    بهادر Mar 9, 2019

درود، تهیه ماشین از منطقه را نمی دانم، مسیر همان طور که گفته شد آبان ماه پیموده شده، همچنین عرض کردم بیست کیلومتر جاده خاکی ناهموار با خودرو شخصی تا خود استخر ماهی پیموده شده است