شاهوار از پیرمیشی ۱۴۰۱/۹/۲۵

December 16, 2022
December 2022

near Tāsh-e ‘Olyā, Semnan (Iran)

صعود به قله شاهوار از پیرمیشی در حالی صورت گرفت که انتظار شرایط زمستانی تری را برای این فصل داشتیم ولی بدلیل عدم بارش در هفته گذشته شرایط این صعود نرمال بود.
تعداد اعضای گروه ۴ نفر به سرپرستی آقا امین ابوجعفری از باشگاه دارتکل گرگان
شروع پیمایش از چشمه پیرمیشی در هوایی عالی ساعت ۵:۳۰ و تا رسیدن به مسیر شن اسکی تقریبا برفی در کار نبود. از ابتدای مسیر شن اسکی تا قله برف از مچ پا تا گاهی زیر زانو هم می رسید و ما تا بعد از مسیر دست به سنگ کرامپون بستیم. در ادامه تا روی قله برخلاف معمول منطقه، از وزش باد خبری نبود اما سرما در هوایی ابری افزایش یافت بطوری که در کاسه قبل از قله (محل شب مانی گروه ها) دستکش و کاپشن پَر پوشیدیم و پس از ۴ ساعت و ۴۰ دقیقه در ساعت ۱۰:۱۰ به قله رسیدیم.
عکسی گرفتیم، غذایی خوردیم و به تماشای بزهای کوهی در اطراف نشستیم.
پس از ملاقات با آقای علی اصغر علیمردانی که قهرمان اسکای راننیگ از شهر مُجِن هستند و در عرض ۱/۵ ساعت آن هم با کفش کتونی صعود کرده بودند فرودمان را ساعت ۱۱:۰۵ شروع کردیم و حدود ساعت ۱۳:۴۰ پس از حدود ۲/۵ ساعت فرود به پارکینگ رسیدیم و برنامه ساعت ۱۵:۳۰ در میدان کاخ گرگان به پایان رسید.
بدلیل خاموشی موبایل ترک برگشت تا انتها ثبت نشده است.