شاه البرز از حسنجون 1 روزه

September 16, 2017
September 2017

•   3.8 2 Reviews

near Ḩasanjūn, Alborz (Iran)

گزارش برنامه صعود یک روزه قله شاه البرز (4150)
تاریخ: 23/06/96
نفرات شرکت کننده: هادی سرور، مقداد شیخی
طبق برنامه ریزی راس ساعت 2.30 از میدان بهارستان به سمت روستای حسنجون حرکت کردیم این روستا در قسمت بالای طالقان قرار دارد پس از طی مسافت 160 کیلومتر در ساعت 5 به روستا رسیدیم پس از پارک ماشین در گاراژ حسنجون که ابتدای مسیر هم میباشد، آماده شدیم جهت صعود و حرکت خود را راس ساعت 5.30 صبح شروع کردیم. ابتدای مسیر حدود 3 ساعت پیمایش در راستای رودخانه داشتیم و سپس به اولین یال فرعی میرسیم، پس از صعود یال فرعی که یال نسبتا پرشیبی است تراورس شروع میشود، کل مسیر تا خود قله پاکوب دارد و تنها در نقاطی که محل کمپ است کمی نیاز به دقت دارد که پاکوب را گم نکنید.
پس از حدود یک ساعتی تراورس به اولین منطقه کمپ رسیدیم، امکانات کمپ یک منطقه بسیار هموار و چشمه آب بود. پس از کمی استراحت ادامه داده و پس از حدود 3 ساعت به کمپ 2 رسیدیم در این منطقه نیز چشمه آبی وجود دارد، پس از کمی استراحت تصمیم گرفتیم یکی از کوله ها را همراه وسایل اضافه گذاشته و مسیر را ادامه دادیم.
مسیر بسیار پر شیب است و طولانی، همانطور که پیش بینی وضع هوا نشان میداد هوا صاف بود و نسیم خنکی می وزید.
پس از عبور از چند دامنه پر شیب به یال اصلی رسیدیم هوا بسیار مساعد است و کم کم به قله نزدیک میشویم قدم های آخر را برداشتیم و در ساعت 14.10 روی قله ایستادیم.
پرتگاه بلندی در سمت شمالی قله مشاهده میشود. اولین چیزی که نزدیک قله دیده می شود علم کوه و منار است در سمت شمال غربی قله سیالان مشاهده میشود.
پس از انداختن چند عکس یادگاری مسیر برگشت را در ساعت 14.30 پیش گرفتیم، با سرعت نسبتا خوبی ارتفاع کم میکردیم تا به تاریکی نخوریم ولی انگار مسیر برگشت کش آمده بود تمام شدنی نبود هر چه میرفتیم نمیرسیدیم، انگار صبح داغ بودیم هواسمون به مسیر نبود، بلاخره نزدیک روستا که شدیم صدای اذان را شنیدیم و هوا تاریک شد ولی هنوز نرسیده بودیم، هد لامپ را دوباره درآوریم و 1 ساعتی در مسیر ادامه دادیم تا حدود ساعت 8 به ماشین رسیدیم و برنامه را به پایان رساندیم.