Photo ofSerrat del Moro o Montcau, Albarda Castellana, Serrat del Patriarca, Serrat de les Onze, Cap del Mort Photo ofSerrat del Moro o Montcau, Albarda Castellana, Serrat del Patriarca, Serrat de les Onze, Cap del Mort Photo ofSerrat del Moro o Montcau, Albarda Castellana, Serrat del Patriarca, Serrat de les Onze, Cap del Mort

February 16, 2016
February 2016

near Monistrol de Montserrat, Catalunya (España)

Viewed 1912 times, downloaded 34 times

Sortida per Montserrat a explorar alguns cims per la regió de Sant Jeroni.

Deixem el cotxe a Santa Cecília i la pujada la fem per la Canal de Sant Jeroni. Un cop al coll, anem al mirador de les antenes i després ens dirigim cap a la base de la Roca del Moro o Montcau. Començant prop de l'heliport, anem vorejant la roca per la cara sud per on ens sembli més evident, fins que veiem una mena de canal amb un arbre i una cadena. Passada la cadena de seguida arribem al cim amb gripada fàcil. El descens el fem per la cara nord, mirant a l'heliport. Hem de baixar una mica fins a una repisa on trobarem la instal·lació per rapelar (menys de 30m, anàvem amb corda de 60 i va sobrar un tros).

L'anada i retorn a l'Albarda Castellana la fem pels corriols marcats. Volíem explorar la possibilitat de pujar (sense escalar) algunes de les agulles del Serrat del Patriarca. Seguint el camí de Sant Jeroni, poc després d'un revolt a l'esquerra que ens deixa encarats als Patriarques, surt un corriolet a mà esquerra. L'agafem i seguim (a trams perdedor) fins a una roca que ens permet contemplar bé com podríem pujar. A la foto del track hi ha marcat aproximadament el que vam fer. Vam pujar a l'agulla primera directament per la roca (petites grimpades), després fàcil fins la segona agulla. Aquí, en comptes de superar el mur de la següent agulla, vam baixar per la canal d'arbres fins poder rodejar l'espero que baixa d'aquesta i pujar per la següent canal. Un flanqueig entre arbustos ens deixa a un collet entre la 3a i 4a agulla que vam pujar. Per tornar, desfem aquesta última canal d'arbres que hem pujat.

Com encara tenim dia per endavant, decidim acostar-nos al Serrat de les Onze i al Cap del Mort, per tenir una altra visió diferent del Serrat del Patriarca. Fem la "via normal" de pujada per corriol fins al Serrat de les Onze. Des de la petita agulla que es troba entre el Serrat de les Onze i el Cap del Mort es pot fer un ràpel que ens deixararia a la base del Cap del Mort. Segons el mapa són uns 25m del cim al coll. De totes maneres, per no perdre temps, en comptes del ràpel vam retrocedir un tros de la pujada i prop d'on comencen els arbres flanquegem en direcció al Cap del Mort. Superat aquest primer flanqueig (compte, és exposat) veiem ja el Cap del Mort i el collet que el separa. El meu company puja directe cap al collet, jo decideixo vorejar tota la base de la "bola" lligant-me a les cordes (compte, alguna està molt feta caldo!). Les dues opcions coincideixen al collet, on trobem una corda que ens ajudarà a remuntar els últims metres.

Baixem fins al camí. Per tornar al cotxe baixarem per la Canal del Moro. Trobarem algunes desgrimpades equipades amb cordes, no gaire complicades. Només vam muntar un rapel per seguretat al primer (en sentit baixada) dels ressalts equipats, ja que és potser el més dret i delicat. La resta vam baixar ajudant-nos de l'equipament existent.

Sortida feta el 30/12/2015.
TEMPS TOTAL (amb parades): 9h

Canal de Sant Jeroni

PictographSummit Altitude 0 ft

Serrat del Moro

Albarda Castellana

PictographPanorama Altitude 0 ft

Ruta que vam seguir per pujar a algunes de les agulles del Serrat del Patriarca

Ruta, de més a prop, que vam seguir per pujar al Serrat del Patriarca

PictographSummit Altitude 0 ft

Serrat del Patriarca 1

Serrat de les Onze

Rapel al primer dels ressalts (en sentit de baixada) de la Canal del Moro

Ramir De Porrata-Doria Feb 13, 2022

És una ruta molt interessant.

Quan vas vorejar el Cap de Mort lligant-te a les cordes, anaves equipat amb talabard i dissipador o bagues amb mosquetons? O vas vorejar-lo sense anar equipat?

Recomanes anar equipat?

Gràcies.

osukarusan Feb 13, 2022

Hola Ramir,
    Pel Cap del Mort crec recordar que anàvem sense res, tot i que portàvem la corda que havíem fet servir al Serrat del Moro per baixar rapelant i els arnesos si hagués calgut. Valoreu-ho, és exposat. També molt de compte amb les cordes en quin estat es troben. Quan vam anar (finals de 2015) hi havia una molt vella juntament a una renovada recentment. Com a anècdota, la càmara de fotos va decidir saltar de la butxaca justament aquí a les cordes del Cap del Mort... per sort la vaig recuperar a sota després, va quedar prop del camí. Inservible, però vaig poder recuperar la targeta :)

Ramir De Porrata-Doria Feb 13, 2022

Entesos.
    Moltes gràcies.

• Photo of lluisma
    lluisma Nov 7, 2022

Hola osukarusan.
    Avui he estat a la base del Moro i he intentat pujar-hi...sense èxit.
    També he fet un parell de fotos. Una d'abans de l'heliport i una altra ja marxant pel Serrat de les Lluernes. No veig una manera fàcil de fer una grimpada com dius. M'ho pots explicar amb més detall si us plau.
    Moltes gràcies...i enhorabona per les teves rutes!!!

osukarusan Nov 7, 2022

Hola lluisma. Moltes gràcies pel comentari!
    Respecte al Serrat del Moro... vaja! Primer de tot... s'ha de dir que és grimpada però gairebé escalada! Podríem dir un III o III . De fet, per baixar com pots veure a les fotos vam fer servir el ràpel que hi ha instal·lat. Vam pujar per la cara sud (per on dóna cap a l'Albarda, per entendre'ns) amb vistes a anar a buscar una marcada xemeneia al bony superior. Allà és on es troben (o es trobaven...) les cadenes finals. Sense les cadenes deu ser bastant xungo.
    Aquí a les foto aquestes et pots fer una idea del tipus de grimpada (i per on es fa, és possible que el track
    no ho capturi bé) fins la cadena:
    Ja diràs si hi tornes i pots pujar-hi! :)

• Photo of lluisma
    lluisma Nov 7, 2022

Moltes gràcies!!! Molt bona explicació!!

Ramir De Porrata-Doria Jun 16, 2024

Hola Osukarusan,
    He fet la travessa del Serrat del Patriarca i m'ha agradat molt.
    M'han anat molt bé les teves indicacions.
    He seguit un trajecte diferent al teu, afegint 6 cims addicionals (la Roca 5 del Serrat del Patriarca, i 5 cims secundaris), i també una pujada i baixada per una llarga llastra de conglomerat entre la Roca 4 i la Roca 5 del Serrat.
    Per poder fer els dos cims secundaris situats més al nord del Serrat, he muntat un ràpel aprofitant un parabolt que he trobat collat a la roca, i després he tornat pel mateix camí, utilitzant la corda del ràpel com si fos un pas equipat.
    Aquest serrat és una zona de Montserrat única, amb vistes espectaculars, molt estimball per la cara nord i molt aventurera.
    Moltes gràcies per compartir-la!!

Ramir De Porrata-Doria Jun 16, 2024

Una ruta fantàstica!

osukarusan Jun 16, 2024

Hola Ramir, merci per la valoració! Ja fa temps d'aquesta ruta (de les primeres que vaig pujar al wikiloc!) i no li esperava gaires repeticions, així que me n'alegro que t'hagi sigut útil :)