Photo ofSantuari de Nuria-coll noucreus-cim noucreus-cim Fossa del gegant-Racó gros-refugi de ras de carança - gorges Carançà- Thue Photo ofSantuari de Nuria-coll noucreus-cim noucreus-cim Fossa del gegant-Racó gros-refugi de ras de carança - gorges Carançà- Thue Photo ofSantuari de Nuria-coll noucreus-cim noucreus-cim Fossa del gegant-Racó gros-refugi de ras de carança - gorges Carançà- Thue

one day one hour 34 minutes
July 2, 2023
July 2023

near Vall de Núria, Catalunya (España)

Ruta d'un sol sentit.
NOTA. RECORREGUT FINAL 29,8 Km. no feu cas al wikiloc.

La Ruta l'hem feta en 2 dies. Nuria fins refugi ras de carançà i després refi ras de carançà - gorges Carançà- Thies

L'havia considerada moderada a l'inici, però prefereixo poar-la difícil per la grimpada al racó Gros i la llarga de la ruta del primer dia, amés a més de les pasarel·les i ponts tibetants de les gorges.

Sortida des del Santuari de Núria, per pujar fins al coll de noucreus, visitar el cim del nou creus, per tornar altre cop al coll de noucreus (2782 m), per a continuació fer el cim (si se li pot dir així a pujar 20 de desnivell des del coll) de la Fossa del gegant 2799 m.. D'aquí comencem l'itinerari de devallada fins passar per l'estany blau i negre fins a trencar per pujar al Racó gros. S'ha de grimpar per la cresta, però també es pot esquivar pel lateral.
Al cim vistes en 360º, entre d'eles el noucreus, pic de l'infern o el gallinàs (al peu del mateix hi ha el refugi de Ras de carançà.
Fem la baixada del racó gros fins a retrobar le camí amb fites i d'allà encara ens quedaran ben be 10 km de camí.

Temps:
nuria- coll noucreus: 1h 30 m 4,6 km
coll noucreu- cim noucreus-coll noucreus: 20/30 minuts aprox 1,9 km
coll nou creus-desviació inici pujada racó gros: 1h 45 minuts -3,3 km
Pujar i baixar al racó gros: 2 h 30 minuts - 3km
Racó gros- refugi Ras de Carançà. 1h 45 minuts -6 km

REFUGI RAS DE CARANÇA - GORGES DE CARANÇA - THUES CARANÇA (4 hores i uns 14.6 km)
Segona etapa
Sortim del refugi i seguim sempre el curs del riu. Cap a la meitat trobarem les passarel·les que permeten salvar els trams més estrets, així com també hi ha els ponts tibetans.
RECORDEU de passar d'un en un i puntualment accepten dues persones. compte amb el balanceijos i potser que en algun cas, algú del grup hagi de fer força en algun dels cables dels extrems.
Un cop a la petita presa s'agafa el camí tallat a la roca que amb un passamans recorre la part alta de la vall.

Itinerari sense cap dificultat, però si teniu VERTIGEN millor que us abstingueu.

a) La pujada a inici de ruta per la part Catalana, sense problemes, RENFE o cotxe fins a RIBES i després cremallera fins a Núria.
b) La tornada per la part Francesa HI HA TRES OPCIONS:
1.- train JAUNE, els horaris són difícils d'encaixar. Per cercar-los posar TRAIN JAUNE
2.- També hi ha una línia de bus-navette que fa el servei PERPIGNEN-LA TOUR DE CAROL (COMPTE: només circula entre setmana dies laborables, els dissabtes no sé). Parada a la carretera.
3.- Serveis d'un taxista de tota confiança (RESERVEU-LO AMB TEMPS, taxis JAIRO, apunteu-vos el telèfon us pot salvar de més d'un compromís 620 516 512).