Santa Cecília-Canal de Sant Jeroni-Sant Jeroni-Canal Plana

Photo ofSanta Cecília-Canal de Sant Jeroni-Sant Jeroni-Canal Plana Photo ofSanta Cecília-Canal de Sant Jeroni-Sant Jeroni-Canal Plana Photo ofSanta Cecília-Canal de Sant Jeroni-Sant Jeroni-Canal Plana

July 7, 2018
May 2018

•   4.7 1 review

near Monistrol de Montserrat, Catalunya (España)

Interessant matinal per la part Nord-Est de la muntanya de Montserrat. Ens enfilarem per la canal de Sant Jeroni fins arribar al coll. Des del coll primer ens arribem al mirador del Moro i després al cim de Sant Jeroni. Tornarem tot anant al coll del Teixos a sota el Cavall Bernat, on podem contemplar les progressions dels escaladors a la roca de la paret dels Diables. Seguirem per la serra de les Lluernes fins el coll de la canal plana, per baixar per la canal. Acabarem la ruta pel camí de l'arrel.

Sortim de Santa Cecília, tot anant a buscar el corriol del davant, que pren el GR pel camí de l'arrel. el seguirem cap a la dreta, fins trobar la canal. deixem el corriol que portem, per seguir el de la nostra esquerra. Puja decidit entre arrels i roques, amb trams força malmesos per les últimes torrentades, tot combinant el corriol amb el pedregar del torrent. Sempre anirem tenint tendència a seguir les canals de l'esquerra, ja que la via de la teresina, sembla que se l'ha endut una torrentada. Després de unes quatre grimpades, arribarem a una zona arbrada, més fàcil de seguir fins que planeja al coll.

Des del coll, seguim el corriol de l'esquerra, que porta al mirador del Moro. per arribar-hi, s'han condicionat unes passeres que ens fan més fàcil l'últim tram. Gaudim de les vistes, vora l'edifici ple d'antenes, i amb les restes de l'antic funicular que hi menava. Desfem el corriol fins el coll de la canal de Sant Jeroni, on prenem el camí que ens porta a l'ermita.

Seguim per les tradicionals escales fins el cim de Sant Jeroni, tot passant vora el monument en homenatge a Verdaguer. Contemplem de nou les vistes, cap al pla de Bages, els frares Encantats i el Pirineu al fons. Desfem les escales, deixem el camí de Sant Joan, i prenem el camí de baixada cap al Monestir. Hem de tenir en compte, que als pocs metres en surt un corriol de nou cap a l'esquerra que cal agafar. Anem planejant i guanyant una mica d'alçada, per arribar a la serra de les Llumeneres. Aprofitem per arribar-nos al collet dels Teixos, sota mateix del cavall Bernat, per poder contemplar els escaladors a la paret dels Diables.

Creuarem tota la serra de les Llumeneres, fins trobar el coll de la canal plana. En aquest indret, baixarem per la canal, força relliscosa, de dret fins trobar el camí de l'Arrel. El prenem cap a ma esquerra, i ja no el deixarem fins arribar de nou a Santa Cecília.

Canal Plana

Parc Natural de la Muntanya de Montserrat

Escletxa dels Teixos

Mirador del Moro

Parc Natural de la Muntanya de Montserrat

Sant Jeroni

• Photo of saltaborni
    saltaborni Jul 10, 2018

Segur que ho has fet en bici? :)

• Photo of ANBIKE
    ANBIKE Jul 18, 2018

Vistes molt maques, la pujada a la canal una mica dificultosa, la resta molt bé!

• Photo of joanbtt
    joanbtt Jul 18, 2018

No Saltaborni, grimpant, gràcies!