Sabalan summit(سبلان از پناهگاه شرقی)

Photo ofSabalan summit(سبلان از پناهگاه شرقی) Photo ofSabalan summit(سبلان از پناهگاه شرقی) Photo ofSabalan summit(سبلان از پناهگاه شرقی)

August 12, 2015
August 2015

near Gonbad, Ardabīl (Iran)

قله سبلان

ارتفاع ازسطح دریا:4811متر

تاریخ اجرای برنامه:15،16-5-94

همنوردان حاضردربرنامه:آقایان علی قربانپور-رحیم حامد گلباز-احدرحیم پور-امیرباحجب - علیرضامسیب زاده - غلامرضامسیب زاده - علی سیف نژاد - حسن شیخ الاسلامی - کمال شیخ الاسلامی - وحیدناجیان - عباس صولت - علیرضااسدزاده - مرتضی امیری - علی اسماعیلی - امین احمدپور- ابراهیم عابدی

***********************************

روزپنجشنبه ساعت 14:30طبق قرارقبلی با 16نفرازاعضای گروه جهت صعود به قله سبلان عازم منطقه شدیم.بعد ازگدزازشهرهای اهر،مشکین شهرولاهرودساعت 18:30به آبگرم شابیل رسیده ومشغول برپایی چادرشدیم.هوای منطقه مطبوع ودماسنج 21درجه را نشان میداد.بعد ازاستراحت وصرف شام ساعت 10:30درچادرها وکیسه خواب هایمان خوابیدیم.دماسنج عدد 12رانشان میداد.ساعت 3صبح بیدارشده وبعد ازجمع آوری چادرها ووسایلمان ساعت 3:30توسط خودروهای لندروری که درمنطقه بودند عازم پناهگاه شده وساعت 4:15به پناهگاه رسید وبعدازآماده شدن صعودمان را درساعت 4:30شروع کردیم.انبوه کوهنوردان حاضردرمنطقه چشمگیربودوبه گفته دوستان پیشکوت سبلان رااینگونه شلوغ ندیده بودند.

به علت شلوغی بیش ازحد مسیر،صعودبه کندی صورت گرفت،بالاخره ساعت 10:15به قله زیبای سبلان رسیدیم.هوا عالی ودما 10درجه بود.بعدازاستراحت وگرفتن عکس یادگاری ساعت 10:40دقیقه قله راترک کرده وساعت 13:45به پناهگاه رسیدیم.به علت نبود ماشین گروه به دوقسمت تقسیم شد،یک گروه تصمیم گرفت که پیاده تاشابیل حرکت نمایندویک گروه منتظر لندرورها شدند.بعدازرسیدن به شابیل وصرف نهارواستراحت ساعت 17حرکت کرده وساعت21به تبریز رسیدیم.