с. Антон - х. Бенковски - с. Рибарица / Anton - Benkovsky hut - Ribaritsa

Photo ofс. Антон - х. Бенковски - с. Рибарица / Anton - Benkovsky hut - Ribaritsa Photo ofс. Антон - х. Бенковски - с. Рибарица / Anton - Benkovsky hut - Ribaritsa Photo ofс. Антон - х. Бенковски - с. Рибарица / Anton - Benkovsky hut - Ribaritsa

one day 3 hours 11 minutes
August 18, 2015
August 2015

near Anton, Софийска област (България)

Viewed 2092 times, downloaded 12 times

Уикенд в Стара планина. Изходна точка е село Антон, докъдето се стига за около 2 часа с влак от София. Пътеката за билото започва от североизточния край на селото, а жп Гарата е на югозападния. Препоръчвам да се намери път през уличките на селото до началото на пътеката, вместо да се ходи по подбалканския път както ние направихме. До хижа Бенковски се стига за около 5 часа, като инвестирахме доста време в опоскването на един недокоснат и доста богат малинаж, находящ се от другата страна на билото.
Хижа Бенковски е много хубава и чиста хижа с нормални хижари и обновен санитарен възел. Винаги има топла вода, банята е на дърва (виж картинките).
Слизането до Рибарица през р.Заводна е технически относително трудно, тъй като пътеката е маркирана само в участъците, където самата тя е абсолютно очевидна. Пътеката е обрасла на доста места, има сипкави и каменисти стръмни участъци, които изискват внимание. Има 2 сериозно обрасли с папрати до над кръста поляни, където навигирането е общо взето на логика и въображение. Слизането е около 3 часа и половина. Има и други алтернативи за слизане, но тази въпреки всичко е най-бързата.
Транспортът от село Рибарица обратно за София е общо взето с прекачване в Тетевен, освен ако човек не преспи в Рибарица и не хване директен транспорт около 9 сутринта. В нашия случай единствената опция в Неделя беше автобус в 15 00 до Тетевен и оттам автобус в 15 30 за София.