Photo of'Roca del Gònec' Ansovell - Mare de Déu del Boscalt - Coll de les Basses - Roca Gònec - (Cadí - Alt Urgell) Photo of'Roca del Gònec' Ansovell - Mare de Déu del Boscalt - Coll de les Basses - Roca Gònec - (Cadí - Alt Urgell) Photo of'Roca del Gònec' Ansovell - Mare de Déu del Boscalt - Coll de les Basses - Roca Gònec - (Cadí - Alt Urgell)

April 28, 2019
May 2015

near Ansovell, Catalunya (España)

17-05-2015

De bon matí arribem al Principat d'Andorra amb una climatologia dolenta de mil dimonis i les aspiracions de fer muntanya s'esvaeixen en aquesta zona. Recordem que tenim pendent la pujada a la Roca Gònec a la paret nord del Cadí i per aprofitar el matí ens dirigim cap aquella zona.
Ens situem a la carretera de Puigcerdà a la Seu d'Urgell a l'N-4052 en el km 215,5 d'on surt la carretera LV-4052 en el Pont d'Arsèguel, la carretera puja els pobles d'Arsèguel i Ansovell lloc de parada per començar la sortida d'avui.
A la sortida del poble en direcció (S) trobem el cartell indicatiu, per pujar a l'ermita del Boscalt. Agafem el corriol que surt al costat del pal indicatiu i ens endinsem pels prats cap a la zona de les Roquisses que ens deixa a la Collada de Boscalt i baixant suaument ens porta a l'església de la Mare de Déu de Boscalt i la casa de l'Ermità.
Pel sud de l'Àrea recreativa del Boscalt surt la pista que seguirem durant uns 500 m, per agafar el corriol a mà esquerra que puja a la Font de les Marrades, continuem pujant per (E) del Tossal d'en Campi que ens deixa al Coll de les Basses, inconfusible terrera d'argila entre grisosa i vermellosa neta de vegetació, des d'on surt la carena del Serrat de la Comella que seguirem fins a la Font de l'Orri. En aquest punt sempre en direcció (S) comença la gran pujada i grimpada de la Roca del Gònec de 2452 m sota la Torreta del Cadí, aquesta roca se situa entre El Feixanc del Mig i El Feixanc Ample de la Serra del Cadí.
La tornada la fem desfent el camí de pujada que ens deixa primer a l'Ermita del Boscalt i més endavant al poble d'Ansovell on donem per acabada la caminada d'avui.

Salut i Muntanya.

1.0 Mare de Déu del Boscalt

1.1 Coll de les Basses

1.2 Roca del Gònec

• quirch Aug 26, 2020

Moltes gràcies per compartir la ruta, m'ha agradat moltíssim.

L'he trobat força difícil de seguir a partir dels 1650m, quan passa més pel bosc i les fites són més disperses, però això en part ha sigut perquè no tenia el GPS a la mà. A la baixada he comprovat que el camí que marqueu és molt més directe i fàcil.

Gràcies a tots els que han fet totes les fites que hi són, per això, que són moltes i jo també he afegit pedres a moltes. Em pregunto si el camí podria ser senyalitzat amb marques de colors als arbres també.

No he arribat al final perquè no sóc alpinista, a més anava sol i m'ha semblat arriscat pujar pels canals tartèrics sense company per si passava alguna cosa. M'hagués agradat pujar fins el final, però tot i no arribar-hi, ho he disfrutat molt! Gràcies!