Roc Melé (2.811mts - Andorra), des de Cim Maià (2.614mts).

Photo ofRoc Melé (2.811mts - Andorra), des de Cim Maià (2.614mts). Photo ofRoc Melé (2.811mts - Andorra), des de Cim Maià (2.614mts). Photo ofRoc Melé (2.811mts - Andorra), des de Cim Maià (2.614mts).

August 28, 2022
August 2022

near Bordes d'Envalira, Canillo (Andorra)

Foto de portada: Fita cimera de Roc Melé ò Meler (s/Ed.Alpina), inclòs al repte dels 100cims de la feec.

Molt bonica, fàcil però exigent ruta, tipus trencacames, les pujades i baixades són constants, per sort el terreny és de molt bona petja, els senders i corriols són fàcils de seguir, un parell de trams són sense camí doncs es desdibuixa, però són trams herbats fàcils, molt intuïtius i de direcció inequívoca, d'aquí la qualificació d'Alpinisme, si no seria Senderisme, cal doncs estar una mica avesat en aquest tipus de travessa i dur track a seguir o mapa, la cobertura mòbil és bona, cal però tenir present el cost de dades en connexió a Andorra.
En el retorn, arribant al coll abans del Cap del Port, tenim l'opció de fer un llarg flanqueig per no tornar a pujar al cim (waitpoint: Opció de flanqueig), però per l'experiència d'una anterior ruta per aquí, aquest flanqueig va resultar incòmode, llarg i la segona meitat és tarter i molt pedregós, també puja fins a la següent collada qu'és cota més alta, per tant, tot i el desnivell per tornar a cim, ho hem trobat molt més fàcil i còmode per dalt.

Els trams sense camí són fàcils de fer, de direcció evident, el primer és abans de fer cim al Pic de la Cabaneta, entre els waitpoint: 'dreta, tram sense camí' i el següent waitpoint: 'Corriol i vistes', el segon tram sense camí evident és de tornada, en el flanqueig al cim de La Cabaneta, cal no perdre desnivell fins a tornar a empalmar aquest amb el primer tram esmentat, per tant, és una bona estona sense camí, però sense cap mena de complicació, com sempre, els waitpoint us donaran també informació addicional.

L'accés del tram final per arribar en cotxe és per molt mal camí de carro, comença just al Port d'Envalira, a esquerra en direcció a Pas de La Casa, just al costat de L'accés (tancat) a una zona d'aparcament a l'hivern, hi ha un pas d'aquests de tipus pastor elèctric porta de bastons, cal travessar-lo i seguir per la malmesa pista fins a dalt les antenes de comunicacions, just dalt del cim del Maià, apte per a vehicle 4×4.
Per accedir al punt d'inici només heu de clicar la finestra just sobre la foto de portada.
Gaudiu-ne amb respecte i en boníssima companyia tant com jo.
Salut i bones rutes.

Photo ofInici de ruta, Cim de Pic Maià (2.614mts). Photo ofInici de ruta, Cim de Pic Maià (2.614mts). Photo ofInici de ruta, Cim de Pic Maià (2.614mts).

Inici de ruta, Cim de Pic Maià (2.614mts).

Canvi de vessant.

Cap del Port (2.752mts).

PictographLake Altitude 9,016 ft

Dreta, tram sense camí.

Corriol i vistes.

Pic de la Cabaneta (2.818mts).

Segona foto: vista de Roc Melé.

Cim W de Roc Melé (2.812mts).

Segona foto: Pas de La Casa (centre).

Cim de Roc Melé (2.811mts).

Cim de Roc Meler i vistes.

Collada, opció de flanquejar a esquerra.

Hem decidit passar per dalt el cim per l'experiència de ruta més anterior on vàrem comprovar la lentitud i desnivell del tram últim d'aquest flanqueig, terreny pedregós i força inclinat de mala petja, creiem més pràctic i ràpid passar pel cim tot i el desnivell inicial.