Photo ofRefugi de Respomuso - Refugi Wallon pels colls de La Peyre Sant-Martin i Cambalès Photo ofRefugi de Respomuso - Refugi Wallon pels colls de La Peyre Sant-Martin i Cambalès Photo ofRefugi de Respomuso - Refugi Wallon pels colls de La Peyre Sant-Martin i Cambalès

July 6, 2019
July 2019

•   4.7 1 review

near Sallent de Gállego, Aragón (España)

Ruta que uneix els refugis guardats de Respomuso i Wallon-Marcadau passant pels colls de La Peyre Sant-Martin i Cambalès.

La ruta surt del refugi de Respomuso i segueix el GR-11 fins a la zona de l'ibón de Campollano, on es separa d'aquest i travessa la zona humida de l'ibón per afrontar una curta però dura pujada fins al port de La Peyre Sant-Martin (situat al nord, ben visible).

Un cop dalt, seguim les indicacions cap al Coll de Cambalès i refugi del Wallon, i a través d'un llarg flanqueig (direcció Nord-Est) arribem fins els peus del coll, on el camí no és tant visible (sobretot en la zona de grans pedres), però segueix sent relativament evident.

Dalt el coll, degut la presència de neu, vam decidir calçar-nos els grampons i retallar per la zona nevada, fet que després ens va obligar a fer una mica de camp a través per tornar al camí. El camí va creuant una preciosa zona d'ibons i rius (que anirem creuant per ponts fets de grans barrils metàl·lics), perdent altura fins arribar al refugi de Wallon, on arribem després de travessar una zona boscosa al tram final.

Tercera etapa de la travessa circular per la Vall de Tena i Vignemale

PictographLake Altitude 7,009 ft

Ibón de Campollano

Ibón amb una presa d'arc a mig construir

Coll de la Peyre Sant-Martin

Desviament cap al coll de Cambalès

Agafarem el camí que puja cap al coll de Cambalès (que encara no veiem) mitjançant un flanqueig, just després d'arribar al coll de La Peyre-Sant Martin.

Coll de Cambalès

PictographLake Altitude 8,399 ft

Llac de Cambalès superior

Hi ha molts llacs a la zona, la gran majoria d'ells sense nom

PictographLake Altitude 7,671 ft

Llac de Cambalès

PictographMountain hut Altitude 6,435 ft

Refugi de Wallon-Marcadau

Refugi guardat de Wallon-Marcadau, en força mal estat però hi ha obres planejades (o això diuen els cartells). Tot i el mal estat, la seva situació és privilegiada.

PictographMountain hut Altitude 7,083 ft

Cabana de pastors

Cabana de pastors tancada.

Presa de Campollano

Actualment el nivell de l'ibón és molt més baix que el que marcaria la presa.

PictographLake Altitude 7,102 ft

Ibón de las Ranas

Desviament cap al refugi

Desviament cap al refugi, que avui evitem (i fem la volta una mica més llarga) per evitar la forta pujada que implicaria

PictographMountain hut Altitude 7,015 ft

Refugi de Respomuso

Refugi guardat, obert de 15 de març a 15 de desembre.

• Photo of kengele
    kengele Jul 31, 2020

Gracias por poner esta ruta. La hicimos y nos gustó mucho. No entiendo las sugerencias, pero la ruta está correcta. Fue fácil cuando la hicimos en pleno verano. En otra temporada sería necesario llevar crampones. Merci.

• Mia Soler Jul 4, 2023

Bones,

Pel coll de Cambalès, el "caos" de pedra és realment important? Hi ha fites evidents? Merci!

• Photo of PauMata_22
    PauMata_22 Jul 4, 2023

De pujada és relativament evident, hi ha camí marcat i fites. De baixada no et puc contestar, ja que vam aprofitar la neu i vam baixar camp a través.