Refugi de Respomuso - Aparcament de la Sarra

Photo ofRefugi de Respomuso - Aparcament de la Sarra Photo ofRefugi de Respomuso - Aparcament de la Sarra Photo ofRefugi de Respomuso - Aparcament de la Sarra

5 mi
July 21, 2022
July 2022

near Sallent de Gállego, Aragón (España)

Últim dia dela travessa per la Vall del Tena, on baixem del refugi de Respomuso fins a l'aparcament de la Sarra, on vam deixar el cotxe.

La ruta transcorre íntegrament pel GR11 i no té grans dificultats (ni pujades).

Comencem al refugi de Respomuso i agafem el GR11, en sentit descendent. Passem pel costat de l'espectacular presa de contraforts de l'embassament, amb la petita ermita de la Virgen de las Nieves als seus peus.

El camí comença a perdre altura, mantenint a sota el riu d'Aguas Limpias, tot i que a vegades costa de veure. Arribem sense grans complicacions al trencall on a l'anada vam començar a pujar cap als ibons d'Arriel. En aquest cas, seguim baixant pel GR. Poc a poc va canviant la fesomia del terreny i del paisatge; el prat es converteix en bosc i el camí en pista.

Tot i això, les vistes segueixen sent espectaculars i acabem arribant (amb grans zones ombrívoles) al cotxe, on podem descansar després de cinc dies de ruta.

Quarta etapa Ascensió al Gran Facha

PictographMountain hut Altitude 7,028 ft

Refugi de Respomuso

Refugi guardat, situat sobre l'estany homònim

PictographLake Altitude 6,827 ft

Embassament de Respomuso

Embassament artificial, que serveix per alimentar d'aigua el salt de la presa de la Sarra. Quan hi vam passar, estava força baix

Virgen de las Nieves

Església situada als peus de la presa. Es va construir durant la construcció de la presa i és la única edificació que resta en peu d'aquella època. Actualment, està tancada

Trencall Arriel

Punt on seguim i ens mantenim al GR 11. A l'anada, vam anar cap a la dreta

PictographBridge Altitude 4,713 ft

Pont

Petit pont just abans d'arribar a l'aparcament

Pàrquing

Pàrquing al costat de l'Asador de la Sarra. Hi ha un petit pàrquing davant el restaurant i al final de la carretera també s'hi pot aparcar. Al mateix pàrquing hi ha una font d'aigua i una zona de picnic