Refugi de Montmalús des de Can Jan de la Llosa pel riu de Montmalús

Photo ofRefugi de Montmalús des de Can Jan de la Llosa pel riu de Montmalús Photo ofRefugi de Montmalús des de Can Jan de la Llosa pel riu de Montmalús Photo ofRefugi de Montmalús des de Can Jan de la Llosa pel riu de Montmalús

September 10, 2019
May 2019

near Viliella, Catalunya (España)

Ruta molt maca, que puja i baixa fins els estanys de Montmalús (hem dormit al refugi lliure) des de Can Jan de la Llosa (on tenim el cotxe) passant per a la cabana dels Esparvers.

La ruta no presenta grans dificultats tècniques (a la pujada no ens vam posar els grampons, tot i que la zona dels estanys estava nevada però a la baixada vam sortir del refugi amb grampons i ens els vam treure prop dels 2100 m, aprofitant l'enfarinadeta que havia fet a la nit) ni físiques, però sí d'orientació, ja que per baixar seguint el riu de Montmalús (vam decidir aquesta ruta ja que ens va semblar la menys propensa a allaus i plaques de gel degut a l'orientació) no hi ha camí ni marques, només algunes fites disperses, però tot el que cal fer és perdre alçada). El torb i el fred (vent de 30km/h i temperatures de -10º C, no gaire comunes per un mes de maig) ens van complicar la ruta (de fet, la idea era pujar al Montmalús i anar fins al refugi de l'Illa, però vam decidir recular per on havíem pujat), però això no hi és cada dia, només cal tenir sort amb la meteorologia.

Les vistes de tota la cara nord del Cadí nevada des de la pista són espectaculars.

Des del refugi de Montmalús es poden fer diferents excursions, cap al refugi de l'Illa, al pic de Montmalús, Ríbuls, Colells, travessar fins Grau Roig...

PictographWilderness hut Altitude 8,041 ft

Refugi lliure de Montmalús

Refugi lliure en molt bon estat (com la majoria d'andorrans), amb vuit llits (on hi caben 16 persones, capicuades) sense matalàs. Dins el refugi hi ha una taula amb una llar de foc i podem trobar aigua al mateix llac.

Coll

Coll que deixa la zona dels estanys de Montmalús i ens encara al riu Montmalús que seguirem durant tota la baixada

PictographPicnic Altitude 6,643 ft

Barraca de l'Isidro

Petites restes, on hi ha una barraca ruïnosa, una verge i una taula de pedra on podem fer un bon picnic gaudint d'unes vistes espectaculars

PictographWilderness hut Altitude 6,769 ft

Cabana dels Esparvers

Cabana en mal estat (té sostre i parets), on s'hi pot dormir en cas d'un contratemps major. A l'estiu, quasi millor dormir fora que dins.

• Photo of Ramon Sellares Moreno
    Ramon Sellares Moreno Mar 8, 2022

Hola. En quin estat i de quin equipament disposa el refugi de Montmalus? Gracies i felicitats per la ressenya.

• Photo of PauMata_22
    PauMata_22 Mar 9, 2022

Fa tres anys, quan hi vaig anar, hi havia lliteres metàl·liques, sense matalàs (només somier) ni mantes. També hi havia una taula amb bancs per poder seure-hi i una llar de foc (el problema és que no hi ha arbres a prop, per tant pot no haver-hi llenya).

En general, l'equipament típic dels refugis andorrans lliures (una mica menys que les llaunes de la FEEC)