Refugi de Gouter - Camping Les Houches

Photo ofRefugi de Gouter - Camping Les Houches Photo ofRefugi de Gouter - Camping Les Houches Photo ofRefugi de Gouter - Camping Les Houches

October 22, 2019
August 2018

near Les Houches, Auvergne-Rhône-Alpes (France)

Cim del Mont Blanc amb Francesc Sallas a mitjans d'agost del 2018. Vam sortir des del Nid d'Aigle (2100m) a les 8:50 del matí, vam pujar al cim (4810m) i vam baixar fins al camping de les Houches a 1000m a les 10 de la nit.

Segona part del track. Després de mitja hora de break al Refugi de Gouter a 3800m on prenem una Coca-Cola i una xocolata calenta baixem fins al camping de Les Houches. A partir del Nid d'Aigle posta de sol preciosa, pluja i fang! Un super dia que recordarem sempre.

Desfem els quasi 800 metres de paret vertical de la via clàssica que van des del Refugi Gouter (3.800m) al Refugi de Tête Rousse (3.100m). Aquest tram es pot fer "caminant" i desgrimpant, és aconsellable anar amb casc. Al tram inferior haurem de passar per la zona de la "Bolera", és de tarda i el cable que passa de banda a banda és uns metres més avall a causa de la caiguda de roques. Anem amb compte i passem ràpidament. Un cop a Tête Rousse, ens treiem la roba d'abric i fins i tot ens quedem en pantalons curts. Com que anem amb bambes de córrer baixarem corrents fins a baix al càmping de Les Houches.