Refuge des Cosmiques- Mont Blanc du Tacul

Photo ofRefuge des Cosmiques- Mont Blanc du Tacul Photo ofRefuge des Cosmiques- Mont Blanc du Tacul Photo ofRefuge des Cosmiques- Mont Blanc du Tacul

June 5, 2023
June 2023

near Les Bossons, Auvergne-Rhône-Alpes (France)

Fransız Alplerinde yer alan Mont Blanc masifinde, Kozmik Refüjünde kalarak sabah saat 5'te yola çıktık. Faaliyeti ip birliğine girerek ve tümüyle kazma krampon kullanarak, buzul boşluklarında ve zirvenin bulunduğu kayalık alanda kazmalar ile kendimizi sabitleyip teknik geçiş yaparak tamamladık. Rota boyunca sisli ama rüzgarsız bir hava vardı. Rota bir buzul üzerinden geçtiğinden kornejler,seraklar,altı boşalmış buz kayaları içeriyor. Havanın ısınması ile çığ ve buz düşmesi riski yükseldiğinden, riskli bölgelerden hiç durmadan ve hızlıca geçtik,kar yağışı beklendiğinden erkenden de dönüşümüzü yaptık.

Faaliyet süresi kısa olsa da, yüksek irtifada yapılması ve aklimitizasyon gerektirmesi, zeminin bazen diz boyunu geçen taze karla çok kaygan olması ve eğimi yüksek bir rota olması, zirve masifinin kayalık olması nedeniyle dikkatli inilip çıkılması gereken bir rota.