چکاد لیچه و لیز و لیزون

April 24, 2021
April 2021

near Kondor, Alborz (Iran)

شنبه 1400/2/4

صعود قله لیچه و لیز و لیزون از روستای کُندر که به علت فصل کرونا اجازه ندادند وارد ده بشیم به همین خاطر برگشتیم و ماشین را قبل از ورودی روستا روبروی دکل مخابرات گذاشتیم و چند صد متری برگشتیم و سر پیچ جاده از پاکوب، ساعت 12:30 دقیقه استارت زدیم، پس از کلی پیمایش دو نفره از مسیری بی نظیر و با صفا به باغ یوسفی رسیدیم مردی وارسته و مهربان، با راهنمائی ایشان خداحافظی گرفتیم و به راه خود ادامه دادیم تا به پای کوه رسیدیم پس از صرف غذا ( در واقع صبحانه) ساعت 14/20 دقیقه از مسیری نو با شیبی تند ادامه مسیر دادیم پس از طی شیب تند و طولانی ساعت 16:10 دقیقه به لیچه و 16:25 دقیقه به لیز و ساعت 17 به لیزون رسیدیم پس از برداشتن عکس و فیلم راه برگشت را در پیش گرفتیم و ساعت 17:30 دقیقه برای صرف غذا ( نهار) و چای نشستیم هوا با رعد و برق و ابری بارشی علامت خوبی نداشت بلافاصله جمع کردیم و از شیب تند همچون مسیر رفت اما شن اسکی تا به جاده خاکی دسترسی به کُندر رسیدیم. نم نم باران داشت به صعودمان جلوه خاصی می داد و لذت بخش بود بالاخره به روستا رسیدیم شدت باران کم کم زیاد می شد روستا را تمام کردیم و آخرین شیب سر بالائی آسفالته را تا ماشین طی کردیم و ساعت 7:30 دقیقه بود، چون باران تند شده بود بلافاصله میسر برگشت به کرج را در پیش گرفتیم