قله‌ی پلنگچال،جبهه‌ی غربی/تابستانی

July 3, 2020
July 2020

near Emāmzādeh Dāvūd, Tehrān (Iran)

این برنامه ۵شنبه۱۲تیر۹۹ اجرا شد.

این مسیر مناسب زمستان نیست،مسیر زمستانی رو ۴پست قبل ارسال کردم.

فقط از سنگ۲ نیازی نیست گذر کنید اونو از سمت راست دور بزنید.من پی چیزی میگشتم مجبور شدم ازش بالا برم.بسیاربسیار خطرناکه

چشمه‌ی آبی توی مسیر تا کمی بعد از اشترگردن وجود نداره.

میتوانید از اشترگردن به ایستگاه ۷تله‌کابین بروید.

حدود یک ساعت روی قله توقف داشتم،چندین استراحت ۵ یا ۱۰دقیقه‌ای هم داشتم.

فیلمبرداری و عکسبرداری و ثبت مسیر هم زمان برد.

در کل میشد ۲ساعت کمتر از این زمان هم برای رفت و برگشت اختصاص داد.

PictographCar park Altitude 8,235 ft

• Photo of babakshgh
    babakshgh Dec 13, 2023

درود بر جناب مقدم.
    پیمایش از امام زاده داوود تا قله پلنگچال از روی همین ترک به دلیل عبور از دره مناسب زمستان نیست یا دلیل دیگری داره؟

• Photo of Aevalanche
    Aevalanche Dec 13, 2023

سلام
    همونطور که توی توضیحات نوشتم،چهار پست قبلتر همین مسیر رو در شرایط برفی رفته بودم.چندتا نقاب برفی خطرناک داره که من چاره‌ای نداشتم و ازش رد شدم ولی اشتباه بود.از اون مهمتر بعد از قله‌ی نمه‌چال به سمت پایین که سرازیر میشوید با صخره‌ای عمودی و مرتفع مواجه میشوید که به دلیل برف زیاد قابل دور زدن نیست اما تابستون راحت دورش میزنید.
    اینم من توی شرایط یخ و برف و سرما ازش بالا رفتم که تابستون که دوباره رفتم جرات نکردم ازش بالا برم!! نمیدونم توی یخ و برف چطور ازش صعود کردم😎🙃
    وانگهی،وقتی رسیدین قله پلنگچال،بعدش میخواید چه کنید؟
    به سمت گردنه‌شاهنشین و ایستگاه‌هفت که خطر بهمن داره،سمت کردنه بازارک خطر بهمن داره،دره امامزاده داود خطر بهمن داره،مسیر رفته رو برگردید خطر بهمن داره.بخواید بروید توی دره پلنگچال خطر بهمن داره،بخواید بروید سمت چینکلاغ خیلی فراز و نشیب داره و نفسگیره.
    فقط باید از یال پرشیب زیر قله برگردید که خطر بهمن نداره ولی مصیبته‌ها!!
    من از همون برگشتم🤪
    هر کار غیرایمتی‌ارو من ناچارا چند بار انجام دادم ولی شما رعایت کنید🎉
    البته توی کوهنوردی انفرادی این چیزها اجتناب‌ناپذیره و وسط اون معرکه راهی دیگه ندارید.
    چقدر اطاله‌ی نوشتار کردم!😏

• Photo of Aevalanche
    Aevalanche Dec 13, 2023

البته همه اینهاییکه نوشتم مال فصل برف هست الان بعیده خبری باشه،در عین حال اونجا آفتاب نمیخوره و برفها و یخها دیر آب میشن