قله ازاد کوه از روستای کلاک

one day 53 minutes
July 8, 2017
July 2017

near Dūnā-ye Soflá, Māzandarān (Iran)

بنام آفریننده زیباییها
گزارش اجرای برنامه صعود یک روزه به قله آزاد کوه
تاریخ اجرا 15 و 16 تیر ماه
با دورد فراوان به همه دوستان و همنوردان و طبیعت دوستان
طبق برنامه ریزی قبلی برای اجرای برنامه صعود به قله زیبای ازاد کوه به ارتفاع 4374 متر که از قلل زیبای البرز مرکزی میباشد روز 15 تیر ساعت 7 صبح با 5 نفر از همنوردان خوبم از شهرستان ازنا به سمت تهران و گردنه قوچک حرکت کردیم که محل پیوستن همنوردان تهرانی بود ،در ساعت 12.40 دقیقه با گردنه رسیدیم و با صرف نهار منتظر دوستان برای ادامه مسیر تا روستای کلاک شدیم .
با آمدن دوستان تهرانی مسیر را از جاده فشم و شمشک به سمت تونل کندوان و با رسیدن به پل زنگوله به سمت روستای کلاک حرکت کردیم و در ساعت 18 بعد از حرکت در پیچ و تاب و زیبایی های چشم انداز مسیر به روستای کلاک رسیدیم .
با برپایی کمپ قبل از روستا و استراحت شبانه ساعت 3 بیدار باش و ساعت 4 صبح کوهپیمایی به سمت قله را آغاز نمودیم، در تاریکی صبح زیایی مسیر را نمی دیدیم ولی با طلوع زیبای خورشید متوجه مسیری زیبا و بکر شدیم که شوق و اشتیاق صعود به قله را برای من و همنوردانم دوچندان میکرد .
جالب بود اون روز مسیر صعود به قله تبدیل شده بود به کوهپیمایی همگانی و تقریبا از تمامی شهر های کشور در اون منطقه حضور داشتن با گذشتن از ترافیک کوهنوردان ساعت 10.20 من و همنوردانم صعود به قله را جشن گرفتیم و طبق عادت همیشه در صف عکس یادگاری از تابلو و مناظر زیبای قله ایستادیم .
بعد از کمی استراحت و تغذیه به سمت روستا حرکت کردیم و در ساعت 3.20 به روستای کلاک رسیدیم که بعد از کمی استراحت و خدا حافظی از دوستان تهرانی به سمت جاده هراز و مبدا حرکت کردیم که با همه خستگی که داشتیم در دام بد ترافیک جاده هراز و جاجرود و بومهن و ... تا اتوبان آزادگان افتادیم که برگشت ما به 12 ساعت رانندگی کشید و در نهایت ساعت 4.30 بامداد به ازنا رسیدیم .
جا داره همچون گذشته شکر گزار خالق زیبایی ها باشم که باز هم توان داد برنامه ای خاطره انگیز در کنار دوستان داشته باشم و در صحت کامل خودم و همنوردانم به آغوش خانواده بازگشتیم و تشکر ویژه از همنورد گلم مازیار جان داشته باشم که زحمت زیادی برای هماهنگی این برنامه کشیدن و امیدوارم همواره لبش خندان و تنش سالم باشد