قله سیالان از روستای هنیز قزوین تا عسل محله مازندران

Photo ofقله سیالان از روستای هنیز قزوین تا عسل محله مازندران Photo ofقله سیالان از روستای هنیز قزوین تا عسل محله مازندران Photo ofقله سیالان از روستای هنیز قزوین تا عسل محله مازندران

November 29, 2020
August 2020

near Henīz, Qazvīn (Iran)

قله سیالان با ارتفاع 4175 متر از سطح دریا بلندترین ارتفاع استان قزوین و بام این استان محسوب می شود و مرز طبیعی بین دو استان مازندران و قزوین بحساب می آید
نزدیکترین راهها برای صعود به این قله از کنار روستای هنیز در استان قزوین و همینطور روستای عسل محله در استان مازندران می باشد
تِرَک فوق از روستای هنیز شروع و با صعود به قله سیالان تا روستای عسل محله به مسافت حدود 29 کیلومتر امتداد دارد
این کوهپیمایی در تاریخ 1399.5.17 در زمان شانزده ساعت بهمراهی همنوردان گروه کوهنوردی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انجام پذیرفت

PictographTree Altitude 0 ft

Nader Montazeryani نادر منتظریانی Dec 1, 2020

درود بر جناب دانشور عزیز
    ممنونم از محبت شما
    ان شاله که بزودی قسمت بشه و بتونید از نزدیک این همه زیبایی رو ببنید به نظر من بهترین زمان برای صعود سیالان خرداد ماه هستش

• ashkan.ha Jan 17, 2021

سلام
    می تونید لطف کنید محل یخچال های توی مسیرتون رو بگید؟

• Photo of Nader Montazeryani نادر منتظریانی
    Nader Montazeryani نادر منتظریانی Jan 17, 2021

سلام ودرود بر شما
    متاسفانه بخاطر خشکسالی های اخیر و گرم شدن کره زمین در طول مسیر بیشتر یخچال ها آب شده بودند فقط یخچال زیر قله بالاتر از گوسفند سرای ونیک و همین طور در نقطه ای که بعنوان تونل برفی مارک شده هنوز یخچال ها به مقدار خیلی کم باقی بودند

• vahid rashvand Feb 21, 2021

سلام آقا نادر وقت بخیر با ترک شما رفتیم سیالان همه مسیر عالی بود و دعاتون کردیم.فقط توی دشت دریاسر شما از وسط دشت طی مسیر کرده بودید که کلا لجن بود و کلی وقت ما رو گرفت تا تونستیم عبور کنیم.ولی مسیر اصلیش بعد از عسل محله وارد رودخونه که میشیم دقیقا سمت راست پشت درختها تا کلبه دامدارا پاکوب هست و مسیر رفت و آمد محلی ها هستش.دوستانی که با این ترک میرن حواسشون باشه.