قله سرکوه

May 24, 2018
May 2018

near Bālā Do Āb, Māzandarān (Iran)

صعود به قله سرکوه از روستای کمر پشت از محدوده خطیر‌کوه میسر است، برای رسیدن به روستای کمر پشت باید در جاده فیروزکوه حدود ۴۵ کیلومتر بعد از شهر فیروزکوه و تقریبا ۱۰ کیلومتر بعد از پل ورسک، به تابلوی روستا در سمت راست جاده توجه کنید، بعد از خروج از جاده بلافاصله یک دوراهی وجود دارد که باید راه سمت راست را بروید. بعد از حدود ۶ کیلومتر رانندگی در یک جاده تقریبا باریک که حدود ۲ کیلومتر آن آسفالت و مابقی خاکی است به روستا وارد می‌شوید، در انتهای روستا راهی هست که وارد جنگل شده و به سمت قله می‌رود، که در مسیر ثبت شده واضح است.
ما با یک گروه ۹ نفره عصر روز دوم خرداد حرکت کردیم و شب را در انتهای روستا کمپ زدیم و صبح ساعت ، ۶:۲۰ به سمت قله حرکت کردیم و حدود ۱۰:۳۰ به قله رسیدیم، برای راه برگشت از روی خط‌الرأس به سمت
امامزاده رفتیم و بعد فرود آمدیم . در هنگام فرود در مواردی مسیر های حدود 100 متر را اشتباه رفتیم و به حصارهایی که روستائیان درست کرده بودند برخورد کردیم. در صورت استفاده ار نقشه این مورد را لحاظ کنید.مابقی اتفاقات در نشانه‌‌گذاری‌های مسیر موجود است.