قله سبلان یک روزه از خاوندی تا خاوندی سوم آبان نودوشش

Photo ofقله سبلان یک روزه از خاوندی تا خاوندی سوم آبان نودوشش Photo ofقله سبلان یک روزه از خاوندی تا خاوندی سوم آبان نودوشش Photo ofقله سبلان یک روزه از خاوندی تا خاوندی سوم آبان نودوشش

October 26, 2017
October 2017

near Panāhgāh-e Sabalān, Ardabīl (Iran)

روز دوشنبه دوم آبان ماه نودوشش تماس تلفنی که از دوست عزیزم آقای پورفرزین داشتم مطلع شدم که برنامه سبلان دارن منم از شانس بد اون روز یه کار واجبی داشتم که نمیتوانستم در برنامه شرکت کنم بالاخره آخرین هماهنگی که با ایشون انجام دادم گفتن ساعت 3 بعد از ظهر حرکت میکنن با هزار تا مکافات و هماهنگی بالاخره ساعت 2منم کارم حل شد. در مدت زمان کوتاه شروع به چیدن کوله کردم و آماده شدم و با دوستان عزیزم در بناب یکجا جمع شدیم و بعد از احوالپرسی ساعت سه راه مشکین شهر را در پیش گرفتیم.
ساعت 10 در شابیل با اجاره یک اتاق با افکار صبح سر به بالش گذاشتیم و ساعت 4:30 صبح با نشاط و شور صعود از خواب بیدار شده و سوار ماشین شدیم و با اطلاعی که داشتیم لندور تا ییلاق خاوندی امکان تردد داشت ساعت 6:30 در ییلاق خاوندی پیاده شده و صعود را از مسیر گرده یخچال کوچک شروع کردیم در مسیر ریزش سنگ شدیدی بود که سختی و خطرات صعود را چندین برابر میکرد گاهی اوقات سنگهایی که ریزش میکردن چندان با سرعت از کنارمان رد میشدن که‌ در صورت برخورد با یکی از ما هر گونه امکان شکستگی و خدای نکرده مشکلات دیگری را میتوانست فراهم کند بالاخره ساعت 13:10 دقیقه جمع دوستانمان موفق شدیم همگی به سلامتی در قله باشیم و 20 دقيقه با خوردن تنقلات و گرفتن عکس یادگاری در ساعت 13:30 راه برگشت را از مسیرشمال شرقی پیش رو گرفتیم و با گذر از پناهگاه ساعت 17همان روز در ییلاق خاوندی خود را به ماشين رسانده و راه خانه را پیش رو گرفتیم.