قله رنج استان فارس صعود انفرادی

July 28, 2023
July 2023

near Mollā-ye Balūţ, Fars (Iran)

صعودانفرادی به قله رنج ۲۹ تیرماه ۱۴۰۲ حرکت از درب منزل شیراز ۴ صبح
پارکینگ برم فیروز ۵/۳۰
قله۱۰/۳۰
از پارگینگ تا قله ۴/۱۰ دقیقه طول کشید
حرکت از قله به طرف پایین ۱۰/۵۰
برگشت از قله تا پارگینگ۳/۴۰ دقیقه
برگشت به شیراز۳/۱۵ دقیقه
البته این مسیری بود که همه رفته بودند ومن رفتم پیشنهاد من اینه در فصل تابستان قبل از پارکینگ برم فیروز یه جاده خاکی هست که دقیقا تا کنار جانپناه رنج ماشین میتواند برود ودر زیر این جاده دیگری هست که دقیقا تا کمپ عشایری وچشمه ودر زیر دو مسیر قله قابل تردد با خودرو حتی سواری میباشد بهتره باماشین تا پایین رفت واز کنارچشمه کوهنوردی رو شروع کرد دوساعت نزدیکتر خواهد بود وبه توان ادم اضافه میکنه
ابتدای مسیر بدلیل بوته های بزرگ وخار پاکوب مشخص نیست ولی در انتها تا قله کاملا پاکوب مشخصه

Individual ascent to Ranj peak on July 29, 1402. Departure from Shiraz home at 4 am
I will go to the parking lot in Firoz 5/30
Peak 10/30
It took 10.4 minutes from parging to the peak
Moving from the top to the bottom 10/50
Back from the peak to Parging 3.40 minutes
Back to Shiraz 3.15 minutes
Of course, this was the route that everyone had taken, and I went. My suggestion is to go in the summer season before the parking lot. There is a dirt road that can go right up to Janpanah Ranj car shelter, and below this road there is another road that goes right to the nomadic camp and Cheshma, and below the two tracks. The peak can be reached by car or even ride. It is better to go down by car and start climbing by the spring. It will be two hours closer and it will increase one's ability.
The beginning of the path is not clear due to the big bushes and the Pakub heather, but at the end it is completely clear up to the peak of Pakub

• Photo of behrang masoomi

حرکت از قله به طرف پایین ۱۰/۵۰
    برگشت از قله تا پارگینگ۳/۴۰ دقیقه
    برگشت به شیراز۳/۱۵ دقیقه
    البته این مسیری بود که همه رفته بودند ومن رفتم پیشنهاد من اینه در فصل تابستان قبل از پارکینگ برم فیروز یه جاده خاکی هست که دقیقا تا کنار جانپناه رنج ماشین میتواند برود ودر زیر این جاده دیگریدهست که دقیقا تا کمپ عشایری وچشمه ودر زیر دو مسیر قله قابل تردد با خودرو حتی سواری میباشد بهتره باماشین تا پایین رفت واز کنارچشمه کوهنوردی رو شروع کرد دوساعت نزدیکتر خواهد بود وبه توان ادم اضافه میکنه
    ابتدای مسیر بدلیل بوته هلی بزرگ وخار پاکوب مشخص نیست ولی در انتها تا قله کاملا پاکوب مشخصه