قله قاش مستان (بیژن ۳)

September 19, 2020
September 2020

near Khafr, Isfahan (Iran)

برنامه از روستای خفر در ۸۴ کیلومتری شهر استان اصفهان شروع شد. این روستا با قدمت پنج هزار ساله در دامنه بلندترین قله دنا قاش مستان ۴۴۵۰ بر روی اراضی پر شیب ساخته شده است.
برنامه یک روزه با استارت از خانه کوهنوردان برج آسمان در ساعت یک بامداد از مسیر کوه دژ به سمت جانپناه اغاز شد.بعد از دو ساعت و نیم پیمایش به جانپناه در ارتفاع ۳۰۲۴ رسیدیم. هنگام طلوع خورشید مسیر به سمت قله را در پیش گرفته که با روشنایی هوا، شاهد انواع یخچال‌های طبیعی، آبشارهای متعدد و رودخانه‌های جاری شده از یخچال‌ها بودیم.
پس از عبور از یخچالهای دایمی و صرف صبحانه در ساعت ۹:۴۰ به سمت شن اسکی زیر قله حرکت نموده و‌ در ساعت یک ظهر قله زیبای قاش مستان با هوایی آرام صعود شد و برنامه با استراحتی کوتاه در جانپناه راس ساعت ۵ عصر خاتمه یافت.

PictographWilderness hut Altitude 9,921 ft

ممنون از شما 🙌🏻

• Photo of Sane Parandan
    Sane Parandan Oct 30, 2020

درود بر شما. اگر اهل این منطقه هستید و تجربه صعود زمستانی قلل دنا را دارید ممنون میشم راهنمایی بفرمایید . با تشکر

S@r@.Sh Nov 2, 2020

من اهل این منطقه نیستم ولی بچه های سیسخت تیم زیاد دارن بیشترشون خوب و حرفه ای هستند صعودهای خط الراسی خوبی انجام میدن

• Photo of Sami Sardaremelli سامی سردارملّی
    Sami Sardaremelli سامی سردارملّی Jun 8, 2021

سلام. ببخشید ظاهرا از خفر دو مسیر یکی مسیر کوتاه و دیگری مسیر چشمه که شما رفته اید هست .